Behandelingen in 2012

Hey meiden,

heb even gekeken wat de voorstellen tot bezuinigingen zijn voor 2012 nu Prinsjesdag is geweest en voor ons is dit geen goed nieuws.

Plannen zijn om vanaf januari nog maar 1 keer IVF te vergoeden....

Ik was hier al bang voor, hier werd vorig jaar ook al mee gedreigd...zou het nu doorgezet worden??

Hoop het niet, start maandag met poging 2....dan zou bij ons poging 3 nooit kunnen starten als ik van 2 niet zwanger raak..

Hoe maak je het verschil tussen arm en rijk nog groter??? Door alleen de welgestelden zelf te laten betalen voor hun behandelingen en de minder welgestelden te laten zakken....

Bah kan hier zoooo boos om worden.

Mijn man en ik gaan er nu dus maar vanuit dat het de laatste poging is die we "krijgen"...

Dus nu maar duimen dat dit resultaat gaat geven.

Wat weten jullie van dit onderwerp af?

gr Yosha

Pffff jeetje ik heb daar dus helemaal niet bij stil gestaan.. En nu ik het hoor van jou denk ik KUT...
Ik zit nu in IUI3 en mocht het na 6 IUI's niet lukken dan denk ik dat we IVF gaan proberen.. Maar dat is pas volgend jaar dus ook nog niet heel erg besproken.. Maar ik schrik hier toch van. Ik kan absoluut niet 1 poging betalen uit eigen zak... (kon dat maar..)
Heb wel even de politiek bekeken met hun miljoenennota maar vond het zo triest.. Arme mensen daar word zo op gekort en op zorg. Echt krom. Bezuinigen begrijp ik maar niet ten koste van die gezinnen met een laag inkomen!
Maar goed nu komt dus de IVF in het straatje onbetaalbaar voor een gezin met met een lager inkomen.. (net als adoptie, dat is ook al zo achterlijk duur..)

jeetje ik hoop zo dat dit niet doorgaat!!!! Dan zeg ik we gaan met zn allen naar Den Haag!!

Ha Yosha,

Zal voor je duimen dat een verdere poging niet nodig zal zijn. Maar het is inderdaad erg triest dat IVF straks alleen voor de rijkere mensen zal blijven bestaan.

Wij zijn na 3 jaar en 5 x IUI, 2 miskramen nu ineens spontaan zwanger (nu 32 weken). Ik hoop dat het jou ook zo gegund zal zijn.

Zal zeker voor je duimen!!

Liefs,
Anita

Das idd echt kut! Wij zijn nog niet zo ver en hopen het ook niet nodig te hebben, maar ook wij kunnen dat echt niet uit eigen zak betalen...
Als je dus een gezinnetje wilt moet je óf geld hebben óf jezelf flink in de leningen (en dus schulden!!) storten.
Dat laatste zijn wij zeker niet van plan, dus dat wordt de staatsloterij winnen tegen die tijd...

Ik kan wel janken als ze dit echt gaan doorvoeren!!! Een kind krijgen wordt dan echt een elite aangelegenheid. Ik vind het heel erg als ze hierop zouden gaan bezuinigen...

Laten we er het beste van hopen...Als ik ergens een petitie tegenkom, zal ik de link hier wel neerzetten...

Niet eerlijk idd als je ziet wat er allemaal wel vergoed wordt. Dan zullen er steeds meer mensen naar het buitenland gaan voor goedkopere behandelingen....

Betekent dit ook dat andere medische ondersteuning, zoals medicijnen etc. ook verminderd worden eigenlijk?
Yosha ik duim voor je dat je de 3e poging helemaal niet nodig hebt!

Wenser

ps. heb nog wel eens gehoord dat als je tussentijds een zwangerschap hebt gehad evt. met een miskraam, dat je dan weer op nul begint met tellen, maar weet niet of dat waar is.

Echt waar?! Niks van mee gekregen....
Wij zitten nu in onze 4e poging IUI, nog 2 pogingen te gaan en dan door naar IVF. In 2012!
Hopelijk blijft het ons bespaard.....

Liefs!

Terug
Bovenaan