behandelingen

A

Anoniem

Guest
Nou nou wat is er toch allemaal met het forum.
Sparen ze de berichten op en zetten ze ze 1x per week op de site ofzo?
Ik ben al 2 dagen bezig om een vraag te plaatsen. Het geeft wel aan dat het is verwerkt maar op de site staan ho maar.

Dan staat de vraag er in een keer meedere malen op. Raar.

Maar dus nog maar een keer mijn vraag.
Is er een verschil tussen een iui en ivf behandeling?
Zo ja wat dan?

Groetjes weegschaal

Hoi weegschaal,

Eigelijk hoor ik niet op dit Forum (ben 13w zwanger)maar vind het leuk om hier nogeens terug te lezen omdat ik hier heel lang en veel geweest ben. Maar ik heb ook IUI gehad.

Bij IUI wordt het je ingespoten met hormonen (puregon) in mijn geval, dit deed ik zelf. Dan ga je na 7 dagen naar ziekenhuis voor echo en dan zien ze hoe groot je eitje intussen is. Is het groot genoeg dan moet je pregnyl spuiten dit is een opwekkken voor eisprong. Binnen 48 uur wordt het sperma van je wederhelft bij je naar binnen gebracht, tot achter de baarmoeder. De rest moet moeder natuur zelf doen.

IVF worden eitje (s) bij jouw eruit gehaald en teruggeplaats, hier weet ik ook niet helemaal het fijne van want zover is het bij mij nooit gekomen.

Heel veel succes verder.

Groetjes Smargje

Hoi weegschaal, iui Intra uteriene inseminatie(uit praKtijk) Is het opwerken van sperma(wat de partner in een potje heeft gedaan) waarna het geinsemineerd wordt in het vrouwelijk lichaam op het moment vd eisprong als deze op zijn gunstigst is. Dit gaat meestal ook gepaard met meerdere hormoonijnjecties bij de vrouw. Daarna wordt er zo.n twee weken gewacht of de menstruatie uitblijft.
IVF(in vitro fertilisatie)Eicellen en zaadcellen worden samen in een schaaltje buiten het lichaam geplaatst,zodra er bevruchting plaatsvindt en een aantal keer celdeling heeft plaatsgevonden,worden er 1 of meer embryo's teruggeplaatst in de baarmoeder. Dit is een compleet hormonale behandeling voor de vrouw,dusmeer als bij iui.Het embryo zal zich moeten gaan nestelen. Hierbij ben je direct zwanger bij terugplaatsing.maar is het ook afwachten,zo'n week of 2 of het blijft zitten. Bij ICSI (ivf) wordt de zaadcel in een eicel buiten het lichaam gespoten,niets wordt hier dus aan het toeval over gelaten.volgt na de terugplaatsing wel weer een wachttijd.
Bovendien: IUI is in vergelijking met IVF zo goed als gratis; IVF kost min. een paar honderd euro (hoezo belachelijk!)
Hopelijk heb je er wat aan.
gr. petra

hoi wegschaal.

Er is een heel groot verschil tussen iui en ivf.
Bij iui wordt het zaad van de man verwerkt en dan met een slangetje in de baarmoeder gespoten en moeten ze zelf de weg vinden naar het eitje.
Bij ivf worden er bij de vrouw eitjes weggehaald en die worden buiten de baarmoeder is het lab bevrucht en er worden dan na een goede celdeling 2 tot 3 embriootjes terug geplaatst.
Dan is het wachten hoeveel er zit innestelen(meestal 1of2)

Ik ben nu met iui bezig en in het nieuwe jaar gaan we met ivf beginnen.
Als je ng vragen heb kom eens langs op
http://groups.msn.com/mijnstilverdriet/_whatsnew.msnw daar heb ik meer info staan over deze onderwerpen en verwanten ervan.

Liefs janine

Terug
Bovenaan