behandelplan

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

gister om half 6 belde mijn gyn eindelijk (had een belafspraak voor half 4)
komende cyclus krijg ik de colposcopie en een hsg (wat mijn kans op zwangerschap vergroot volgens de gyn) en dan die cyclus gaan we met iui beginnen. De folder wordt nog opgestuurd dus ik ben erg benieuwd. De clomid doet in ieder geval goed zijn werk zei ie nog dus dat is fijn.
Nou maar weer afwachten dus maar kan dus gerust voor een bruidsjurk zonder buik gaan shoppen aangezien ik tegen de trouwerij op zijn hoogst 6 weken zwanger kan zijn.

xx Jolijn

hey jolijn

nou dat is goed nieuws! kun je gaan beginnen!
ook erg fijn is het dat de clomid zijn werk doet! Misschien moet ik er ook wel aan.

oh en je trouwdag ja, spannend meid!
Ik hoop dat je optimaal kunt genieten!

Lieve groetjes!

hey jolijn..
ik heb ook een hsg gehad en deze is mij zwaar tegen gevallen.
heel pijnlijk ik ben er zelfs bijna flauw van gevallen..
ze gaan dan met een eendenbek naar binnen en dan proberen ze met een dun slangetje naar binnen te gaan, (als dat niet lukt zetten ze een klem op je baarmoedermond zoals bij mij zeer pijnlijk) wanneer dat slangetje ver genoeg is blazen ze een ballonnetje op ook erg pijnlijk en daarna komt de vloeistof, dit is het pijnlijkste van alles.. dan maken ze een foto en kunnen ze zien of je geen verklevingen hebt.
ik heb mij er erg in vergist kwa pijn enzo dus zodoende wilde ik je informeren.. ik heb zware pijnstillers ingenomen van te voren maar deze hadden onder de behandeling bij mij geen werking.

succes en hoop dat je daarna snel zwanger zult zijn.
ik zit inmiddels in iui ronde 3..

xxx

Hai Jolijn,

Wat een spannende ontwikkelingen zeg!! Eindelijk schot in de zaak, hé?! Ben blij voor je, ook dat de Clomid zijn werk doet.....Overigens wil ik je wel zeggen dat ik me ook weleens heb verdiept in de hsg en ondanks dat ik dat zelf niet heb mee gemaakt, heb ik er wel hele wisselende verhalen over gehoord! Goed dat Angell82 ook haar ervaringen met je deelt, zo weet je van de hoed en de rand....

Ik ga alvast heel hard voor je duimen want je hebt het dubbel en dwars verdient, het is nu jullie beurt!!

Liefs Lynn.

Elk lichaam is anders, je kunt het als erg naar en/of pijnlijk ervaren, maar kan ook fluitend de kamer verlaten. Ieders pijngrens is ook anders en stel dat er verklevingen of littekenweefsel is, ligt het er weer aan of dat de doorgang belemmerd.
Als je erg tegen de behandeling op ziet, zou je kunnen informeren of je Rapifen toegediend mag krijgen. Dit is een pijnstilling/roesje meestal via een infuusnaald. Je wordt er waarschijnlijk erg duizelig van en moet even je ogen sluiten, maar je krijgt dan minder mee en bent meer ontspannen. Geen idee of ze dat daar doen.
Succes in ieder geval!

Hi Jolijn,

Fijn dat er een behandelplan is! Geeft je hopelijk rust...

Ik ben nu 8 weken zwanger en was daarvoor 12 maanden bezig en het wilde maar niet lukken. Heb 29 dec een Hsg ondergaan en... 3 dagen later mijn eisprong en zwanger!
Wat Angel ook zegt, is geen pretje maar ik was goed voorbereid dus was niet verrast door de pijn en t nare gevoel. En ik dacht: baat t niet dan schaadt t zeker niet!
Zorg dat je die dag lekker vrij bent, ik mocht uur vooraf 1 aspirine nemen en 2 paracetamol en nee het was niet fijn maar wel te doen. Thuis lekker op de bank met een kopje thee en wie weet brengt de hsg jou net zoveel geluk als het mij heeft gebracht!

Succes!

Meiden bedankt voor de reacties!

ik heb eens op internet gesnuffeld en hsg is niet het fijnste onderzoek maar ik ben al sinds ik 26 ben bezig met mijn kinderwens en deze zomer word ik 31, ik pak alle kansen die ze me bieden. Mijn vriend gaat mee naar het onderzoek zodat ik in zijn hand kan knijpen en waarschijnlijk is het onderzoek de dag voor de colposcopie dus dan neem ik meteen een paar dagen vrij, ff bijkomen.

Charlotje wat ontzettend fijn te horen dat je nu zwanger bent! Dat geeft moed!

xx Jolijn

Terug
Bovenaan