behandeltraject na bbz

<p>Hoi hoi</p><p>Ik kan weinig informatie vinden over een behandeltraject na BBZ.</p><p>Ik ben moeder van 1 dochter. In januari 2019 miskraam gehad en in juli 2019 heb ik een eileider verwijdering operatie ondergaan. Het vruchtje zat verkeerd genesteld. Er is mij toen verteld dat wanneer wij na 6 maanden niet spontaan zwanger zijn geworden weer terug naar het ziekenhuis mocht komen. Vorige week hadden wij een afspraak bij een fertiliteitsarts. Het gesprek was niet echt wat wij verwacht hadden. Ten eerste gaf zij aan dat het zaadje wel het eitje kon vinden. Dat we daarom niet in aanmerking voor iui komen. Terwijl ik op internet wel weer lees dat dit wél gedaan wordt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik door alle onvoltooide zwangerschappen een rare cyclusverloop heb. Na mijn ovulatie ben ik paar dagen bloedvrij en dan begint het circus weer. Meestal heb ik 1 week voor menstruatie bruin bloedverlies. Met deze informatie stelde zij het volgende behandeltraject op:</p><p>Ze wil wel een baarmoederfoto maken, bloedprikken en dat ik thuis ovulatietesten + temperatuur ga opnemen. De vraag is of ik heel misschien progesteron toegediend moet krijgen. Als ik na 1 jaar nog steeds niet in verwachting ben geweest dan kom ik voor IVF in aanmerking.  Er is dus zover het mij duidelijk is helemaal geen tussenstap zoals iui. </p><p>Mijn vraag is, wie heeft BBZ gehad met een ander behandeltraject? Of juist hetzelfde heeft meegemaakt? Ik ben benieuwd naar jullie verhalen...</p><p>Alvast bedankt voor het lezen en eventuele reactie op mijn vraag</p>

Hee,
Ik heb in 2018 ook een bbz gehad waarbij een van mijn eileiders is verwijderd. Tegen mij is toen gezegd dat het een tijdje zou kunnen duren voordat mijn rechter eileider de functie van de linker eileider overgenomen zou hebben. Tegen mij is toen gezegd dat het wel een jaar kon duren voordat alles weer "normaal" zou functioneren. Hier ben ik toen ook van uit gegaan.
Bij mij wilde het zo zijn dat ik gelijk na mijn eerste menstruatie weer zwanger ben geraakt en nu een kleine meid van 7.5 maand rond heb lopen.
Mijn arts gaf aan dat je vruchtbaarheid niet minder is geworden doordat je een eileider moet maar dat het wel zo moet zijn dat je eitje wordt opgevangen door je nog aanwezige eileiders. Hierdoor kan het soms iets moeilijker gaan.
Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!
Liefs

Hee,
Ik heb in 2018 ook een bbz gehad waarbij een van mijn eileiders is verwijderd. Tegen mij is toen gezegd dat het een tijdje zou kunnen duren voordat mijn rechter eileider de functie van de linker eileider overgenomen zou hebben. Tegen mij is toen gezegd dat het wel een jaar kon duren voordat alles weer "normaal" zou functioneren. Hier ben ik toen ook van uit gegaan.
Bij mij wilde het zo zijn dat ik gelijk na mijn eerste menstruatie weer zwanger ben geraakt en nu een kleine meid van 7.5 maand rond heb lopen.
Mijn arts gaf aan dat je vruchtbaarheid niet minder is geworden doordat je een eileider moet maar dat het wel zo moet zijn dat je eitje wordt opgevangen door je nog aanwezige eileiders. Hierdoor kan het soms iets moeilijker gaan.
Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!
Liefs

Dat je ongeveer een jaar 'herstel' mag verwachten is mij helaas niet verteld. Of ik was nog van de wap door de narcose. Daarna heb ik helemaal geen nacontrole gehad.
Oh heftig dat je alsnog een operatie kreeg terwijl je dacht dat het als een spontane miskraam was afgebroken.
Ik ben ergens ook wel opgelucht dat er nu wat gaat gebeuren, ook al is het weer zo'n traject waarbij ik ooit had geroepen: dat nooit meer. Je verlegd je grenzen zo makkelijk bij een nieuwe zwangerschapswens.
Alleen zou ik niet goed weten waarom ik een bbz heb gehad, ik ga vanuit van zeer domme pech. Want alle mogelijke risico's van een bbz kan ik niet mee rijmen. Ik heb voor de kinderwens al een soatest gedaan, zou mij verbazen als ineens toch Chlamydia zou hebben. Na een goed gesprek met mijn partner heb ik laten weten dat het dan alleen een foutieve uitslag aan mij doorgegeven kan zijn. Want hij geeft zelf ook aan niet bang te zijn om een soatest te doen. Ik wilde dit alvast wel besproken hebben mocht er toch slecht uitslag komen.
Ik ga toch nog wel iui bespreekbaar maken met de dokter.

Terug
Bovenaan