behoorlijk gespannen......

Hoi meiden,

Meestal lees ik alleen mee met wat jullie allemaal te melden hebben....en ik heb ook nog gedacht zal ik wel of niet...maar nu ik hier zo zit, vermoed ik dat het me toch zal opluchten mijn verhaal te doen. Hopelijk heeft een van jullie hetzelfde meegemaakt en wil je dat met mij delen...

Ben nu zwanger van ons tweede kindje, onze dochter is vorig jaar maart geboren. Wel wat snel achter elkaar maar een hele bewuste keuze gezien onze leeftijd!!! Ik word dit jaar ook al weer 38!!!

Bezoek aan de vk al gehad, en 1ste echo gepland op 11 febr. Alles ging ok, niet veel last, tenminste als je een bekkeninstabiliteit niet meetelt!!!
Maar dat is niet het grootste probleem, vorige week dinsdag naar toilet, ik veeg af en zie tot mijn grote schrik rozig uitziend bloed....vk gebeld, die heeft gelijk voor een echo gezorgd. Donderdag daar naartoe met knikkende knieen. Inwendige echo gehad, en alles was ok!!!! zelfs het hartje kunnen zien!!!!

Maar nu, bijna een week later heb ik nog steeds last van dit roze bloed bij het afvegen...soms is het bruin, en soms zelfs helemaal weer weg????!!!!
Het maakt me stik onzeker...maar wil ook niet steeds de vk bellen omdat ik weet dat hun ook niet veel kunnen op dit moment...moet geduld hebben en wachten tot 11 febr want dan heb ik dus mijn echo....
Soms heb ik het gevoel dat alles best goed gaat, ik voel me ook verder goed, geen buikpijn ofzo, maar dan weer bekruipt me dat rotgevoel, bang dat ik het kwijt raak....  

Maar goed, ik hoor graag jullie ervaringen hierin!!!! En een beetje een hart onder de riem zou ook wel heel welkom zijn!!!!!

Zo, pfff dat lucht idd op!!!!

groetjes Carola
mama van Amy 10-03-07

Nog effe...

Boven aan mijn bericht, schrijf ik hopelijk heeft iemand daar ervaring mee...natuurlijk hoop ik het niet, maar ik bedoel het zou fijn zijn omdat je dan je ervaring in ieder geval kan delen he!!!!

voor de duidelijkheid!!! want ik gun dit natuurlijk niemand!!!!!

groetjes Carola

Hallo Carola,

Ik kan wel zeggen dat ik het zelfde heb meegemaakt.
Vorige week was is naar de wc geweest en had ik ineens bloed in de wc.
Ik schrok me rot en ging al uit van het ergste. Ik dacht jammer deze zwangerschap is voorbij.
Verdrietig ben ik samen met mijn man naar bed gegaan. De volgende dag zag ik dat ik die nacht niet erg veel bloed was verloren en dat het bloed nu heel donker gekleurd was.
Ik ben die zelfde ochtend nog naar de huisarts en die wist het ook niet helemaal. Hij heeft vervolgens een afspraak gemaakt voor ons bij de gyn. Die zelfde middag nog  naar het ziekenhuis voor een echo. Alles bleek ok. De Gyn. zei ons dat die vaker voorkwam bij vrouwen en dat ze niet precies wisten wat de oorzaak ervan was.
Ik ben toen ligt gerustgesteld naar huis gegaan, maar heb zeker tot eergisteren nog afscheiding gehad, als ik naar de wc was geweest.
Vrijdag mag ik terug komen voor een nieuwe echo, maar ik heb er goede hoop in. Ik voel me heel erg zwanger.......
Ik hoop dat ik je wat heb kunnen geruststellen, want je ziet je ebnt niet de enige. Ik hoor ook om me heen dat er veel vrouwen zijn die dit hebben gehad.

Gr,
Sonja

Hoi,

Ik heb het ook (gehad hoop ik), tussen week 5 en 6.5 iedere dag, soms helder rood dan weer bruinig.
Niet meer als een paar druppels iedere keer.
Ik weet ook niet wat ik ervan moet denken en durf nog niet teveel hoop te hebben.
Volgende week maandag heb ik een echo.

Dus laten we maar samen de moed er in houden, ik duim voor je!

ps: ben ook al een oudere mama 37 jaar

he natuurlijk gun je dat niemand maar als het goed is weten we dat allemaal wel!!

Ik heb hetzelfde gehad bij deze zwangerschap en ook bij mijn vorige zwangerschap. Bij 25% van de zwangerschappen wordt er bloed verloren en dat is best veel. Oorzaak onbekend! Maar schrikken is het ik dacht bij mij ook gelijk nou het is niet goed hou maar op maar toen dacht ik ineens he had ik dat ook niet bij mijn zoontje. Ja dagboekje erbij en inderdaad, dat stelde gerust maar wel echo gehad en hartje zien kloppen helemaal top!!!

Nou ik hoop dat je een beetje gerust bent maar ik weet ook dat dat per moment kan verschillen.

Kalm aan en tot de volgende keer

apie

Carola, Ik hoop echt dat alles goeg blijft gaan met je zwangerschap. Het is in iedere geval een goed teken dat het hartje nog wel klopte.

Je hoort het wel vaker dat meiden wat bloedverlies hebben tijdens de zwangerschap en dat toch alles goed bleek te zijn.

Probeer je nog niet te veel zorgen te maken.

Veel succes 11 febr. met je echo.

Bloedverlies in de zwangerschap hoort niet maar komt wel vaak voor.   Het is logisch dat je je ongerust maakt.
Je baarmoedermond kan in de zwangerschap bloeden alsof je een “bloedneus” hebt. Het duurt kort en het doet geen pijn. Het bloeden kan plotseling ontstaan of na hoesten, niezen, zwaar tillen, persen bij harde ontlasting of vrijen. Vrijen kan geen kwaad in de zwangerschap. Als je na het vrijen of de ochtend daaropvolgend een beetje bloed verliest maak je dan geen zorgen. Soms lijkt het best veel maar zolang het niet meer is dan bij een fikse menstruatie, het redelijk snel ophoudt en na een dag oud bruin bloed wordt, is het heel onschuldig. Bloedverlies vroeg in de zwangerschap (voor de twintigste week) komt bij 20 procent van alle zwangerschappen voor. In de helft van de gevallen blijkt er niets aan de hand te zijn. Bloedverlies kan ook een teken van een miskraam zijn. Uiteindelijk heeft iedere vrouw vanaf het moment dat ze weet dat ze zwanger is een kans van 15 procent dat het in de eerste zestien weken misgaat. Daarna wordt die kans beduidend minder. Na de eerste echo bij 8-9 weken met een positieve hartactie van het kindje is de kans op een miskraam kleiner dan 3%. Voel je als je een miskraam krijgt nooit schuldig. Meestal wordt de miskraam veroorzaakt door een aanlegstoornis. Een eenmaal ingenestelde, gezonde vrucht groeit vastberaden door en laat zich door niets weerhouden.

Dit is wat er bij mijn verloskundige op de site staat. Hopelijk heb je hier iets aan.

Hey meiden,

Hartstikke fijn al jullie reacties!!!! Doet me echt wel goed!!!!
Het gaat best goed met me hoor. Nog wel last, maar soms lijkt het dan ineens minder te zijn.
Tel wel de dagen af tot dat het dan eindelijk maandag zal zijn. Blijf ondanks alles positief hoor!!!!

Ik wens jullie ook allemaal een hele fijne zwangersschap toe, want volgens mij bestaat er niets mooiers dan zo'n klein wonder in je lijf te mogen hebben!!!!

Liefs, Carola

Terug
Bovenaan