• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

behoorlijke pijn rond en boven mn navel

waarschijnlijk zit je baarmoeder nu net boven je navel en de boel rekt dan behoorlijk.
De huid rond je navel is best dun en erg gevoelig en als dat zo uitzet wil dat gevoelig tot pijnlijk aan toe zijn.
Bij sommige vrouwen is het een voorbode dat de navel 'eruit plopt' (krijg je een bultje) maar hij kan ook net zo goed blijven zitten waar die zit.

Heb wel dat de huid er extra gevoelig is, maar pijn doet het gelukkig niet.

groetjes,
Marije
 
Aan je navel zit ook één van de banden die je baarmoeder dragen. Nu zal je baarmoeder steeds zwaarder worden en daarmee meer aan de banden trekken. Dit geeft (om de zoveel tijd) zogenoemde bandenpijn. Zo vertelde de vk mij vorige zwangerschap toen ik zoveel last had van navel en stuk eronder. Het is na paar dagen vanzelf overgegaan. Als je het niet vertrouwt, altijd vk bellen hè!!! Die zijn ervoor en als je gewoon overdag belt, dan val je ze er echt niet mee lastig (als het langer bestaat en je gaat er 's nachts voor bellen, kan ik me voorstellen dat ze iets minder blij zijn)
Sterkte ermee en hopelijk gaat het snel over!
Mira
 
hoi, ik heb het ook 2x gehad, pijn boven m'n navel. duurde een dagje en daarna verdween het weer. is volgens mij idd gewoon het groeien van je baarmoeder... die begint nu boven je navel uit te komen en rekt de boel lekker uit.
groetjes sabine
 
Ik heb dat ook af en toe verschikkelijk!! Soms kan ik gewoon niks van de pijn dan.
Ik heb het toen mijn vk eens nagevraagd omdat ik bang was voor een navelbreuk (had een collega van mij) Maar het is dus bandenpijn!
 
ik had/heb het ook. een zeurende pijn op mijn buik. net alsof je heeeeeeel veel buikspieroefeningen hebt gedaan (huh, wat??) en dan de volgende dag die spierpijn hebt.
volgens mijn gync. zijn het toch echt de buikspieren (goh, had ik die dan??) die aan de kant worden geschoven door de baarmoeder. hoort er allemaal bij...
maar is idd erg vervelend en ondanks dat ik dus al 2 zwangerschappen gehad heb (en het dus wel zou moeten herkennen) heb ik het ook nagevraagd bij de gync.
succes ermee.
groetjes hm
 
Terug
Bovenaan