behulpzame moeders

Dacht dat het me niet zoveel deed omdat ik het inmiddels wel gewend zou moeten zijn, maar vindt het toch een stuk vervelender dan ik dacht. Ik en mijn moeder hebben niet zo'n hele goede band, maar verder ook geen ruzie of zo.

Afgelopen zondag was ik bij de verjaardag van mijn zus, mijn moeder ook. Toen ik wegging ging ik ook nog even mijn moeder gedag zeggen en ze wenste me alvast succes met de bevalling....ik ben over 4 weken uitgerekend...En bedankt mam we spreken elkaar dus blijkbaar niet meer tegen die tijd. Bovendien gaat ze begin augustus op vakantie, of de kleine er dan al is, is niet eens zeker (hopelijk wel overigens).

Gelukkig heb ik een ontzettend lieve cadeaumoeder waar ik op terug kan vallen.

he wat jammer voor je, juist als je in verwachting bent kan je moeder zo''n fijne steun zijn voor je.
Gelukkig heb je je cadeaumoeder om op terug te vallen, maar jammer blijft het wel.
xxx

Wat vervelend!
Ik had voor dat mijn dochtertje geboren werd een hele goede band met mijn moeder, maar eigenlijk sinds mijn dochtertje er is vind ik dat het contact minder is geworden. Voor mijn moeder draait nu alles om mijn dochtertje, nu is het ook echt een aandachttrekkertje, maar wanneer ik iets vertel wordt er altijd maar half/ niet geluistert, dit voelt voor mij erg vervelend en wekt dus ook veel irritaties op. Het stomme is dat ik het steeds weer probeer. Daarnaast geeft mijn moeder ontzettend veel kado's (heeft ze altijd wel gedaan aangezien ze dit zelf in haar eigen jeugd te kort kwam), ze bedoelt het allemaal goed en lief, maar is wat over enthousiast. Wanneer ik iets niet leuk vind is ze direct beledigd. Ik denk dat mijn moeder een beetje het tegenovergestelde is van jouw moeder, ze zit er juist te veel bovenop en alles draait om mijn dochtertje en ukkie, dat vind ik juist moeilijk.
Ik wens je veel succes en sterkte.
Fijn dat je wel een lieve cadeaumoeder hebt!

Ik ben van het september forum en weet precies wat je bedoelt. Heb ook niet zo'n hele sterke band met me moeder en hebben lange tijd ruzie gehad, maar dat is nu over. Ook mijn ouders gaan 2 weken voordat ik ben uitgerekend op vakantie en komen een dag voor de datum terug. ze hebben al aangegeven dat ze niet eerder terug komen als de kleine geboren wordt. Nou is het ook nog zo dat de kleine ongeveer 2 weken voor ligt op de groei. Gelukkig is mijn schoonmoeder totaal anders en wil het liefst overal bij zijn (ze is niet opdringerig). Succes ermee en probeer je er niet te veel van aan te trekken en lekker te genieten van je cadeaumama

Ja, moeilijk... Bij mij ligt het even anders, maar vindt het net zo moeilijk. Heb een prima band met mijn moeder, maar.. mijn vader heeft nu bijna 3 jaar geleden een herseninfarct gehad. Hij woont alweer 2 jaar thuis, maar is erg gehandicapt en dat vraagt veel van mijn moeder die nu dus helemaal overspannen is. Ik ben er dus voor hen allebei, maar zij kunnen er niet voor mij zijn zoals zij zouden willen en ik ook heel graag. Hoewel ze zo dichtbij zijn mis ik ze ontzettend... Kan er nog steeds heel moeilijk mee omgaan en begin alweer te huilen als ik dit opschrijf.

Jeetje Rollie85, dat is helemaal heftig. De rol ouder/kind is bij jullie eigenlijk al omgedraaid en ook voor je ouders is dit vast moeilijk omdat ze er zo graag helemaal voor je zouden zijn. Sterkte hoor!

Terug
Bovenaan