bekers

Hoi hoi

Gisteren wat water geprobeerd te geven uit een bekertje met zo'n tuutje erop. Zo'n groene van de Ikea, ze vond het helemaal geweldig en wilde steeds meer en kon hem ook zelf vastpakken..nu mijn vraag, ik heb gehoord dat ze hierdoor een spraakgebrek zou   kunnen krijgen in de toekomst...klopt dat? Waaruit kan ik haar dan het beste laten drinken?

Groetjes Monique

Nou, daar heb ik nog nooit van gehoord. Uiteindelijk is het natuurlijk wel de bedoeling dat ze uit een gewone beker gaan leren drinken, maar dit kan pas vanaf  9 maanden. Quinn krijgt wel af en toe water of sterk aangelengd diksap uit een normale beker. Sinds hij naar mijn glas rijkte en hij er ook echt uit dronk, doe ik dit. En het werkt goed. Een tuitbeker werkt juist niet. Maar hoe dat nu weer kan?
Groetjes Veerle
P.s. begin je ook zo forumverslaafd te worden. Zat er eerst nooit 's avonds op, maar nu al voor de derde avond op rij en ik zie jou nu hier ook al weer.

He Veerle, ben jij er ook weer.....haha ja hoor helemaal verslaafd, mijn man zit een of andere suffe film te kijken en dus kan ik mooi achter de pc. Veels te bang dat ik iets mis...dan maar wat minder nachtrust he!!
Hier werkt de tuimelbeker ( heet dat zo ) dus prima, heb er zelf alleen niet een met handvaatjes aan de zijkant en dat vind ze dus wel minder leuk...

Groetjes Monique

Hoi!
Voor dat ze volzinnen gaan spreken, zijn we al een paar jaar verder hoor! Mijn zoontje van 2,5 jr begint nu pas uit een echte beker of een glas te drinken. Zo'n anti-lekbeker is echt een uitvinding en ook hard nodig! Wel wordt aanbevolen om op den duur een anti-lekbeker met een rietje te gaan gebruiken i.p.v. een tuitbeker. De spieren van de mond worden zo beter geoefend  hetgeen voor het praten weer belangrijk is. Je kunt natuurlijk ook een gewoon rietje gebruiken in een beker, maar dat eindigt hier altijd in een groot limonadeballet! (Met bubbels natuurlijk....)
Groetjes, Ingrid

Terug
Bovenaan