bekertje drinken

wie heeft er tips om mijn zoontje uit een bekertje te laten drinken?
hij is 10 maanden en drinkt nu nog uit het flesje. hij wil eigelijk nog niet anders. steeds als ik met een bekertje drinken aan kom dan slaat ie zijn handjes voor zijn mond of slaat tegen het bekertje aan.
ik heb van het consultatieburo begrepen dat ie  niet meer uit het flesje mag drinken. of in ieder geval zsm aan een bekertje te laten wennen.
wie kan me helpen.
groetjes ester

ps: een tuitbeker wilt ie ook niet maar af en toe uit ons glas wil ie weer wel. is dat normaal?
 
Hey Ester

Hier het zelfde probleem, laatste x op CB werd mij ook verteld dat mick niet meer uit fles mocht drinken! Hmmm nou makkelijker gezegd dan gedaan! Heb van alles geprobeerd...tuitbeker met zachte tuit...met harde tuit...maar meneer wil der niks van weten! Nu heb ik van Nuby een beker met een rietje aan de bovenkant, en daar drinkt ie redelijk uit. En die kan die gewoon rechtop houden, want hij snapt er niks van dat hij zijn hoofd naar achteren moet doen! Ja wel als ik het voordoe maar zelf kan hij het gewoon niet!

En verder geeft ik hem af en toe een slokje uit mijn glas. En gaan we nu oefen als ie in badje zit...geef hem gewoon een plastic bekertje en laat hem proberen te drinken!

Suc6 ermee!!

Doei Doei

 
mijn zoontje heeft nooit een fles gehad dus dat probleem heb ik niet echt gekend, maar het is wel degelijk beter voor de mondmotoriek om zo snel mogelijk van de fles af te gaan.
Zolang je zoontje ook geregeld de fles aangeboden krijgt, zal hij het ook wel best vinden allemaal.
Ik zou zo zeggen probeer gewoon eens de hele dag alles in een beker aan te bieden, op een gegeven moment krijgt ie echt wel dorst hoor en dan drinkt ie heus wel. Misschien eerst even voorzichtig iets in zijn mond druppelen zodat ie weet wat de bedoeling is.
Mijn zoontje dronk al vroeg uit een gewone beker en hij kan het nu ook al zelf (17 maanden)  soms knoeit ie weleens maar het gaat wel goed.
     
 
Hoi Ester,

Van Difrax zijn er speciale bekers met een uitsparing bij de neus. Daar dronk mijn zoontje met 7 maanden al uit. Hierdoor hoeft je kindje bij het drinken zijn hoofd niet achterover te doen en kun jij spieken of het drinken vlakbij zijn mond is.
Je kunt het ook in het begin met wat dikkere vloeistoffen proberen zoals yoghurt.
Je kunt het idd eens een hele dag proberen, maar ik zou er geen drama van maken. Hij is pas 10 maanden.

Groetjes,
Marianne
 
Ik zou me er niet te druk over maken hoor. Het cb kan makkelijk praten!
Voor de mondmotoriek is het wel beter, maar maakt het niet veel uit of het nou met 10 maanden is of met een jaar.
Over het algemeen gaan ze het pas rond een jaar doorhebben. Ik zou het dus gewoon regelmatig aanbieden in een beker en uiteindelijk zal hij het doorhebben.
Persoonlijk zou ik er absoluut niet voor kiezen om hem heel de dag alleen uit een beker aan te bieden. Als je een koppig kind hebt, drinkt hij heel de dag niet en vocht is toch wel van essentieel belang.
Let maar, het komt heus wel.
Succes, Sil
 
Hoi!

Ik heb dus een dochter van 12 maanden die ook niet uit een gewone beker wil drinken..
Jammer dan, komt vanzelf wel! k heb nu wel een nuby-beker gekocht, want ik wil die fles er wel uit werken. Nu maar hopen dat zij mee wil werken ;)
Overigens drinkt ze wél uit een rietje... mss ook het proberen waard???

Groetjes Debby
 
Mijn dochter is nu 1 jaar en drinkt nog steeds uit de fles.Tja.... ze snapt het rietje niet, de harde tuit en de zachte tuit niet. Het drinken uit een bekertje gaat wel goed hoor.... ze vindt het fantastisch.. maar ja ze kan hem niet zelf vasthouden en als we weggaan nemen we toch een fles mee....
 
Terug
Bovenaan