Bekkeinstabiliteit en problemen op werk.

Hallo allemaal,

Lang heb ik gewacht om dit te tikken, het is nogal een heel verhaal!
Al vanaf april dit jaar zijn er problemen op mijn werk, omdat mijn leidinggevende wil dat ik mijn dagen anders indeel op het werk, ze wil ook dat ik vrijdagmiddag ga werken, maar ik heb dan geen opvang en als ik mijn dochtertje naar de opvang moet brengen wordt dat een heel dure oplossing etc etc.
Nou om een lang verhaal kort te maken en waar het momenteel om gaat; ik al sinds een aantal weken last van bekkeninstabiliteit, kon op een gegeven moment mijn bed niet meer uit komen, eerst een week verplichtte rust gehad en daarna moest ik van de bedrijfarts halve dagen gaan werken, ik deed toen wat middagen en dat ging totaal niet, in overleg met mijn bekkentherapeute afgesproken dat ik alleen de ochtenden zou werken, dit ging verder prima, moet wel rusten tussendoor op een stretcher!

Na 2,5 week weer naar een andere bedrijfarts, hele verhaal uitgelegd, hij vond het maar een raar verhaal, omdat ik een contract heb van 20 uur, zittend werk heb en nu ook nog een de helft werk. Hij vroeg of hij contact op mocht nemen met mijn bekkentherapeute; prima!
Hij zou mij terugbellen... niet gedaan!
Wordt ik afgelopen vrijdag gebeld door mijn dienstdoende leidinggevende (eigen is met vak) dat ik 100% beter gemeld ga worden!
Nou toen brak mijn klomp! ik kan met moeite die 3,5 uur werken, ben helemaal kapot daarna en nu moet ik 6 en 7 uur per dag gaan werken!
Nu heeft de bedrijfsarts een foutje gemaakt, dacht dat ik 4 dagen van 5 uur werkte, dus hij heeft zijn brief aangepast maar er staat wel in dat hij vind dat ik gewoon 4 dagen van 5 uur kan werken, maar dat leidinggevende en werknemer moeten afwegen of dit wel reeel is aangezien ik maar 3 dagen werk!
Nu sprak ik mijn dienstdoende leidinggevende en die gaf aan dat ik deze week 5 uur per dag kan werken (15 uur in totaal) en dat er volgende week gekeken moet worden om toch aan die 20 uur per week te komen, omdat ik 100 % beter gemeld wordt!

Meiden ik zit met mijn handen in het haar, kan je vertellen dat dit een mega vervelende situatie is en dat ze elke keer weer wat anders verzinnen zodat ik straks gillend roep: ik neem mijn ontslag!!! nou mooi niet!
Maar ik kan hierdoor ook veel minder van de zwangerschap genieten, baal echt als een stekker!

Vandaag dus 5 uur proberen te werken, moet tot 12:30 en heb nu al vreselijk last!
En ik wil graag tot mijn verlof nog wat blijven werken, maar ben bang dat ik op deze manier heel snel helemaal niet meer kan werken!

Zo.... pffff heel verhaal maar ben hem even kwijt!

Liefs 1984Vlinder (morgen 23 weken)

Jeetje wat een vervelende situatie zeg!! En wat balen dat je leidinggevenden zo weinig begrip lijken te hebben.
Is het niet mogelijk te vragen naar een second opinion van een andere bedrijfsarts of desnoods een voorschrift van je eigen huisarts/verloskundige?
Ze kunnen je nu wel voltijd gaan laten werken, maar dan hebben ze je over een paar weekjes volledig in de ziektewet zitten!! Lijkt me toch ook niet hun bedoeling??!
Jeetje nou sterkte de komende tijd en als ik jou was zou ik me gewoon ziek gaan melden als je merkt dat t niet gaat. Jij en je kindje zijn het belangrijkste nu hoor!!!
Probeer ondanks alles toch te genieten van je zwangerschap, want t is zo om!!!

Je hebt altijd het recht om een second opinion aan te vragen!! Je kan het UWV even bellen hoe en bij wie je dan aan moet kloppen en volgens mij kan er ook altijd nog een bedrijfsarts van UWV een second opinion doen...

Je bent onder behandeling van een bekkentherapeut en ik denk dat hij meer verstand heeft van het bekkengebied dan een bedrijfsarts en je leidinggevende, misschien dat hij een brief op kan stellen voor je?

Je kan ook altijd nog langs de huisarts gaan en daar ook je zorgen neerleggen. Ook hij heeft het recht om je voor zoveel procent ziek te melden (weet dit niet helemaal zeker, kan je ook even nagaan bij de huisarts) want al die zorgen zijn ook weer niet goed voor je!

Daarnaast snap ik niet dat je leidinggevende zo moeilijk doet?? Het kost hem namelijk helemaal niks als jij in de ziektewet zit! het UWV betaalt namelijk het deel dat jij ziek bent aan je werk zodat hun je volledige salaris door kunnen betalen...

heel veel succes en vooral sterkte met alles!

Wat een vervelend verhaal zeg meis!
Ik heb dat van het UWV ook gehoord dat ze een secoind opiun kunnen doen dus zou ze gewoon ff bellen en idd anders je ha of vk laten bellen.
Ik weet hoe het is om die pijn te hebben en 5 uur achter elkaar zitten is echt to much. Ik mag van mijn fysio al niet eens 3 uur computer werk doen. moet dan tussen door op bed liggen.
Ik zou anders idd gewoon 100% ziekmelden dan zoeken ze het maar uit. je zou er bijna depresief van worden toch? dat gezeik je moet gewoon kunnen genieten en als je zo veel last heb groeit je kindje straks ook niet goed!

bespreek het met je vk!!! die kan een hoop voor je betekenen volgens mij hoor! Als die een brief opstelt dat je rust moet. Ik heb ook gehoord dat als je nu te veel last heb je na de bevalling ook last kan hebben en daar zit je werk vast ook niet op te wachten dat je na je verlof weer ziekgemeld wordt!

succes

Hoi dames,

Gisteren de vk gebeld en die gaf aan ook alleen maar een advies te kunnen geven, maar dat is niet leidend en het advies van de arbo wel!
Wat betreft die second opinion; die kan je aanvragen als ik beter gemeld wordt, dan moet ik een soort bezwaarschrift gaan maken ofzo en kan ik een second opinion aan gaan vragen!
Ga ze vanmiddag nog maar eens bellen van het uvw.
Vandaag om 9u weer bij de bekkentherapeute geweest, zit vandaag nog steeds aan de paracetamol van het overbelastte werken van gisteren en morgen moet ik weer... ben straks bang dat ik de weekenden bij moet gaan komen om het werk te kunnen blijven doen!

Al met al wordt je er echt een beetje depri van inderdaad, veel huilen en een opgejaagd gevoel hebben, omdat je gewoon graag de werk wilt blijven doen en niet al die telefoontjes overal heen wilt hebben!

Plaste gisteren ook in ene per ongeluk in mijn broek toen ik moest hoesten, volgens de therapeute kon dat ook betekenen dat mijn spieren gisteren gewoon te moe waren!!!

Nou hou jullie op de hoogte!
Liefs 1984Vlinder

ik ben van het dec forum.
ik ken je probleem, heb er zelf ook veel last van. als ik jou verhaal zo hoor/lees kun jij je zelf gewoon beter ziek melden. anders dan heb je straks na je bevalling een probleem. dan heb je veel meer tijd nodig om te herstellen. Sucses, en laat je niet gek maken.

liefs Sanne

Ik lees je verhaal hier en het zou zo mijn verhaal kunnen zijn..... nu is het bij mij wel een beetje anders maar in grote lijnen komt het aardig overeen behalve dat mijn werkgever er echt ALLES aan doet om van me af te komen. Dat gaat gelukkig niet 1,2,3 maar hij probeert het wel. Ik heb ook beginnende bekkeninstabiliteit en wat de andere hier ook zeggen laat je niet gek maken en denk aan jezelf en de kleine want die zijn het allerbelangrijkste!

Ik heb geen nuttige tips voor je maar wat wel raar is, is dat als je wegens je zwangerschap ziek thuis zit, je werkgever via het uwv betaald krijgt, het kost ze dus in weze niks (van mijn werkgever gehoord). En je gewoon ziek melden hoor, anders beland je straks in een rolstoel wegens je bekkenklachten! Probeer aan jezelf te denken (makkelijker gezegd dan gedaan dat weet ik) Heel veel sterkte ermee!

groetjes Mirjam

Terug
Bovenaan