Bekken/heupen whatever doet zeer!

Pff gister avond weer een top avond gehad,
Had lekker op de bank gezeten en wilde opstaan om naar bedje te gaan.... zak ik me 3x door m'n heupen heen...
Ik kon niet meer voor of achteruit... zucht en natuurlijk was ik alleen thuis...
Na een flinke pijnscheut (forceren) kon ik weer in de benen komen. Heb er nog steeds veel last van, herkennen jullie dit??
Enne met het indalen, heb ik een licht gevoel van persdrang.... trekt wel weer weg hoor...
Ach misschien ben ik gewoon een beetje zeurderig... hahaha

xxx

Dit heb ik inderdaad ook al een aantal maanden zelfs al.. Ik heb het meestal als ik een 'actievere' dag heb gehad en ik eindelijk even ga zitten rusten. Na eventjes gezeten te hebben is het weer raak als ik probeer op te staan. Geen idee wat we ertegen kunnen doen. Misschien de houding dacht ik, probeer er ook op te letten, maar ja.... Voel me soms net een oma met al het kreunen heheh.. Nog even volhouden zeg ik tegen mezelf mamaleintje, we zijn er bijnaaaa!!!! ;)

Het klinkt als bekkenpijn. Ik kan als ik lang stil heb gezeten en als ik opsta gewoon geen stap zetten. Ik ben onder behandeling van een bekkentherapeut die me wat bewegingsadviezen en oefeningen heeft gegeven. Ook voel ik mijn bekkenbotten over elkaar heenschuiven als ik in bed me omdraai. Helaas is er niet veel tegen te doen dan goed op je grenzen letten en bewegen en rust in evenwicht houden.

Echt door de heupen zakken ken ik (gelukkig) niet. Wel het over elkaar schuiven van de bekkenbotten bij het omdraaien in bed. Daarbij ook krachtverlies in 1 of beide benen bij bijv. afdrogen na het douchen. Maar klinkt wel heel vervelend! En nee, zeurderig ben je niet ;)

Hee dames,

ik lees ook vaak even mee in het septemberforum.
Ik herken deze klachten zelf maar al te goed:( lopen is voor mij al een stuk moeilijker en ontzettend gevoelig en dan idd zak je er regelmatig door heen. Afgelopen week had ik iemand van de kraamzorg die me aanraadde de trap zoveel mogelijk te mijden, en wanneer je trap loopt eerst je ene voet op de trede en dan de andere aansluiten en zo stap voor stap de trap op gaan ( ik ben aan t oefenen voel me net zo'n schildpad) daarnaast zou een buikband een maatje te klein ook kunnen helpen omdat dit de boel beter bij elkaar houdt (omdat onze gewrichten meer speling krijgen) en je daardoor meer last krijgt. een bekkenband was niet zo verstandig omdat je bekken dan de steun gewend zijn en sneller lui zijn. O ja en als je de auto in stapt op zijn oma manier doen. eerst met je kont neerploffen en dan pas je benen mee draaien. Ik wens jullie heel veel succes en hoop dat het helpt!

Liefs Marjolein

oktobermama

Terug
Bovenaan