Bekken instabiliteit

<p>Hallo dames, </p><p>Op dit moment ben ik 26+6 zwanger en ik heb al geruime tijd last van bekkenpijn. Het wordt eigenlijk steeds erger, maar hier heb ik gek genoeg voornamelijk s’nachts last van. Lig ik te lang op 1 zij dan wordt ik wakker van pijn in mijn heup en bil, draai ik naar de andere dan daar hetzelfde, en draai ik in mijn slaap op de rug wordt ik wakker van  pijn rondom mijn ribben en de zwaarte van de kleine die daarop drukt. Het draaien zelf is ook geen pretje. Ik slaap al met meerdere kussens, en ben ook al bij de fysio. Maar soms wordt ik er zo moedeloos van dat het huilen me nader staar dan het lachen. Zijn er hier ook dames die zich herkennen in het verhaal, en nog tips hebben? Ik hoor ze graag!! </p>

Yes, hier nog iemand.. Nu bijna 40 weken zwanger en helaas wordt het niet minder. Ik merk wel dat sinds mijn verlof ik er wat beter mee kan omgaan omdat ik minder vermoeid ben door het werken/reistijd. Ik ben tot 35 weken bij de bekkenfysio geweest voor massage iedere week en laat mijn vriend me ook masseren voor het slapen om de pijn te verlichten.
Verder was zwemmen voor mij prettig maar inderdaad iedere nacht is een drama. Nu veel last van uitstralingspijn in mijn bovenbenen en draaien wordt alleen maar erger met een groeiende buik. Het is helaas wat het is en je moet het echt uitzitten. Ik heb het op een gegeven moment geaccepteerd en niet meer iedere dag gedacht dat het een drama was waardoor ik een stuk vrolijker ben gebleven denk ik ;-). Verder gaat alles namelijk goed en heb ik eigenlijk geen klachten dus het is ook een beetje count your blessings (al weet ik echt dat dit moeilijk is). 
Wellicht kan masseren je nog helpen? Wat minder uren gaan werken (ik ben na 20 weken van een 8-urige werkdag naar 6 uur gegaan)? Je partner wat massagetechnieken van je fysio doorgeven? Succes in ieder geval!

Ik heb nul ervaring met bekkeninstabiliteit hoor, maar rechterop zitten dan? 
Dan liggen je heupen wel recht en drukt baby minder op je ribben? 
Bij een hulpmiddelenwinkel kan je zo'n rugsteun lenen, hoef je niet 20 kussens te gebruiken voor een kussenfort.
Sterkte! Lijkt mij echt heel naar, ik hoop zoooo graag zwanger te worden, maar vrees wel voor wat het met mijn lichaam gaat doen (heb al rugklachten)...

Hoihoi.
Heb helaas precies hetzelfde gehad. Was tot einde toe zwaar. Had na de zwangerschap brede schouders van mezelf op mn armen optillend om te draaien. Fysio hielp bij mij niets. Achteraf gezien had ik waarschijnlijk meer baat gehad van osteopaat,.dat is ook de enige tip die ik je kan geven. En al het huishoudelijk werk uit handen geven. Is heel moeilijk maar was voor mij noodzakelijk.

Ik heb het helaas al sinds week 12 en zit sinds dien ook thuis met fysio nu 34 + 3 weken en het word nu alleen maat erger helaas vooral lopen is een drama, slapen gaat gelukkig nog wel goed 
Heb zo niet echt tips de fysio blijven doen!

Ik heb er ook erg veel last van. T enige wat mij helpt is voldoende rust nemen en de volgende houding. (Hoop dat ik het goed uit leg)
Lekker liggen met kussen in je rug en dan je voeten tegen elkaar en je knieën naar buiten laten vallen. Dus soort van kleermakerszit.
Sterkte!

Terug
Bovenaan