bekken instabiliteit?

hallo allemaal ik ben van morgen bij mijn huisarts geweest omdat ik zon pijn heb in de buik en in de rug.Ik dacht eerst als het maar geen weeen zijn want ben 25 weken zwanger.Maar ik heb er zo veel pijn aan nu blijkt dat ik bekken instabiliteit heb en nou moet ik naar de fysio.Heeft iemand hier ook last van gehad en kan iemand mij er mischien iets over vertellen want het doet echt gigantische pijn en ik moet veel rusten.groetjes... bianca (25wk)o ja en is het het zelfde als banden pijn?
 
Hoi Bianca,
Ik heb sinds 28 weken BI. Ja het doet gewoon hardstikke pijn, het straalde bij mij voornamelijk uit naar de rug, stuit en bovenbenen. Ik ben nu ruim 35 weken en bij mij is het steeds erger geworden. Op het moment hoef ik niet meer een middagje naar de stad of zo, na een half uur lopen krijg ik vreselijke last van mn rug en dat straalt op het moment uit naar mijn onderbuik.
Ik vind het heel frustrerend maar probeer me erbij neer te leggen.
Succes en lieffs Tanja
 
Hoi,
Ik had het tijdens mijn tweede ook en wel al vanaf de 14e week. Ik kon haast niet lopen, en plat op mijn rug liggen deed ook pijn.
Pas bij de 28e week zei de huisarts oke het is BI, terwijl ik het dus al 14 had. De physio hielp bij mij heel goed en deed trouw mijn oefeningen.
Ik had wel het geluk dat het na de bevalling weg was.
Ben nu weer zwanger en hoop het niet nog een keer mee te maken!
Sterkte
 
hoi,
Ik ben nu 32 wk en zit al zo'n 3 wk thuis met bekkinstab, daarvoor 2 wk halve dagen gewerkt.
het is inderdaad wat anders dan bandepijn, het komt door verweking van je botten tgv hormonen en geeft pijn bij je zitbenen, je bekken en schaambeen en heiligbeen.
Fysio helpt mij wel: bestaande uit de oefeningen (hoe je traplopen moet of uit bed komen en oefeningen ter versteviging bekken) en massage/rechtzetten bekken.
De pijn is nu veel minder, maar de klachten idem, ik mag niet auto rijden, niet fietsen en weinig lopen (kan ik ook haast niet, ik waggel wat). Maar alleen op bed gaan liggen is ook weer slecht, dan maak je t stijf, dus is n kwestie van rust afwisselen met wat lopen in huis of even kort in n winkel (en dan wordt ik afgezet voor de deur) en ik heb n bekkenband hiervoor.
T zal niet beter worden voor de bevalling, maar zo lang t maar niet slechter wordt!En inderdaad schijnt na bevalling weer over te zijn. T is wle vervelend dat ik niet zoveel kan, maar nu de zon schijnt vermaak ik me wel met wat liggen in de tuin en veel lezen! en kleine klusjes zoals foto's plakken en zo.
nou beterschap en succes!
groetjes Fie
 
hoi,

heb ook last gehad van beginnende bekkenistabiliteit. heb op tijd fysiotherapie gehad, bij een mensendiecktherapeut. daar heb ik geleerd goed te bewegen en nu ben ik van de pijn af. dus: DOEN, en niet te lagn mee wachten

 
Terug
Bovenaan