bekken instabiliteit

hey meiden. (mama's )

gisteren naar de vk geweest. precies 30 weken zwanger.
met het kindje was alles in orde, was goed gegroeid en loopt lekker te schoppen.

met mij iets minder.
ik heb bekken instabiliteit. vet balen. moet rustiger aan doen en stoppen met werken.

morgen begin ik al met fysio. zodat ik er mee leer omgaan.

ohoh, nu moet ik 10 weken thuis gaan zitten wachten op de bevalling.
het klinkt zo kort maar nu ik niet meer kan werken, denk ik dat de dagen helemaal langzaam zullen gaan.

iemand ervaring met bekken instabiliteit??

nou, jullie hoorde niet zo veel van me, omdat ik het ruk had met werk maar nu heb ik alle tijd van de wereld dus denk dat jullie me hier nu wel vaker zullen zien hahaha.

liefs, do

Tja, ik heb er ook ervaring mee. Bij mij is het al vroeg begonnen zo rond 20 weken. Ik had ischiasachtige klachten, er waren dagen bij dat ik zelfs niet kon lopen bukken, de trap op moest kruipen.

Gelukkig heeft de fysio mijnl leven een stuk aangenamer gemaakt. Ik heb geleerd mij spieren de gebruiken en zo ervoor te zorgen dat je banden niet nog verder uitgerekt worden. Ik ben nu bijna 34 weken en ik kan best veel doen, maar ik moet ook rekening houden dat ik op tijd rust. Het belangrijkste is nu jezelf, dat werk dat komt wel weer.

sterkte ermee.
talke

Ik heb het bij mijn zwangerschap van Lotte (2.5.2007) ook gehad. Ik moest ook door een bloeding aan de placenta vanaf week 22 plat liggen. En dan duren de dagen inderdaad enorm lang. Ik heb ook heel veel steun gehad aan dit forum en ben gaan msn-en met een aantal meiden die in dezelfde maand waren uitgerekend. Naar mate je meer naar het einde toe gaat zitten die ook allemaal thuis.

Ik ben mijn tijd verder doorgekomen met lezen, beetje surfen, spelletjes doen, enz. Misschien vind je breien leuk? Kun je alvast wat voor de kleine maken. Hahaha.

En van de  bekkeninstabiliteit heb ik ook veel last gehad. Ik kon me niet zelf meer aankleden, afdrogen met douchen, in en uit bed was een ramp, omdraaien helemaal. Het was bij mij eigenlijk direct zo goed als weg toen mijn meisje er was. De fysio heeft bij mij wel veel pijn weg kunnen nemen, dat hielp enorm.

Groetjes, Marisa

hoi hoi.

bedankt voor jullie reactie.

breien is niet echt iets voor mij. ik borduur kaarten. normaal had ik daar weinig tijd voor maar nu kan ik het weer volledig oppakken en lekker kerst kaarten maken.

heb mijn eerste fysioles gehad.
heb oefeningen meegekregen en als die niet helpen, krijg ik een bekken band.

nu ga ik lekker met man lief playstationen hahaha.

liefs, do

hai do,
Ik heb ook al veel last van mijn bekken, begon in de 24ste week.
Goed dat je naar de fysio bent gegaan, die kan je echt verder helpen, ook met tips en "leefregels" . Tips vanuit mij:
- die bekkenband is echt hemels, het scheelt zo veel, met name tijdens fysieke activiteiten!
- ik heb een krukje op wielen in de keuken, ik redt het niet om staand te koken
- slapen met een voedingskussen tussen mijn benen ligt veel lekkerder
- heb ook een krukje voor onder de douche
- als ik veel pijn heb leg ik een warmtecompres tegen mijn stuitje, zijn te koop voor 8 euro bij de drogist en haalt even de spanning eraf
- en tot slot... de balans tussen rust en act. is heel belanrijk. Ik vind het soms vreselijk frustrerend, maar wat loop je snel over je eigen grens heen met deze "kwaal". Soms knal ik even door de pijn heen, maar dan moet ik het de rest van de dag vreselijk bezuren..
Ik wens je heel veel suc6 de komende weken, leuk is het echt niet, maar nogmaals goed dat je bij de fysio loopt.
Groetjes Soela, 39wkn2dgn zwanger

Ik wil alleen 1 ding zeggen: pas op!! Doe inderdaad voorzichtig, luister goed naar de aanwijzing van je fysio en wissel af tussen rust en actief zijn. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap last gehad van bekkeninstabiliteit, vanaf week 20 ongeveer. Het werd steeds erger. Ik heb wel gewerkt tot week 33 (elke dag een  uur heen  terug met de trein waarin niemand voor je opstaat, echt slecht voor je bekken overigens). Heel stom achteraf, want na de bevalling bleef ik veel  last houden (nou was het feit dat ik een keizersnede moest ook niet echt bevorderlijk voor het  herstel schijnbaar). Maar goed, nu ben ik zwanger van mijn tweede,  net  5 weken, en de bekkenklachten begonnen alweer te verergeren, nog voor ik zelf wist dat ik zwanger was!! Deze keer pas ik zeker beter op mezelf, heb wel geleerd. Wilde dat ik het toen ook had gedaan.... Dus: pas op!

Terug
Bovenaan