Bekken probleem???

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Hoe gaat het bij jullie??
Hier gaat het iets minder.
In mijn vorige zwangerschap erge last van mijn onderrug gehad.
Ik heb al slechte spieren dus ik ging er van uit dat het daar van kwam.
Nu loop in bij een therapeut sinds die zwangerschap.
Ik heb nu al weer een paar weken erge last van mijn onderrug   en steken in mijn lies.
De steken in mijn lies zijn er gelukkig niet zo vaak maar die zijn wel heftig.
De pijn in mijn onderrug is precies bij mijn stuitje en zeurt de hele dag.
kan er echt mijn draai niet door vinden en weet soms niet meer hoe ik zitten moet of staan of liggen.
Maar er zijn ook dagen gelukkig dat het beter gaat.
Gister heb ik weer even flink geklaagd bij de therapeut.
Nu denkt hij dat ik misschien een bekkenprobleem heb en wil hij het goed in de gaten gaan houden.
Weet niet wat ik hier nu weer van moet denken??
Zijn er meer meiden die hier last van hebben ???

Gr. Suzie

Hoi suzie,

Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde probleem al sinds dat ik 14 weken zwanger was ben nu 25 weken en 4 dagen ;)
Ben er voor bij fysio geweest, en nu ga ik daar alleen nog heen als het heel erg is, anders heb ik een hele lieve vriend die mij masseerd. Kan ook af en toe niet zitten liggen of staan, en snachts omdraaien in bed is ook een hel omdat ik dan snel last krijg van harde buiken en die nemen dan niet meer af. Dus mij mij loopt het ook niet heel soepel, en voorlopig is de kleine er nog niet. Wat ik wel heb geleerd is dat je heel goed moet luisteren naar je lichaam en dingen verdelen, desnoods je boodschappen in 2 keer gaan halen. en niet op 1 dagen het hele huis willen stofzuigen en dweilen. dus inmiddels doe ik daar gewoon bijna een week over en zo'n groot huis ishet nou ook weer niet maar anders kan ik er de dag erna niet meer van lopen. en vind het zelf nogal frustrerend beetje last af en toe van nesteldrang.

Maar we krijgen er iets moois voor terug :)
groetjes simone

Halo Suzie,
ik heb ook een tijd lang last van mijn stuitje gehad, eerst begon het af en toe en daarna de hele dag door. Mijn huisarts verwees me niet door, maar kreeg de tip leer naar je lichaam luisteren. Erg moeilijk voor mij om rustig aan te doen, maar het werkt wel. geen schoenen met hakken meer, niet teveel doen ook al lijkt het dat de kleine dingen niet zo erg zijn. Het gaat nu een stuk beter af en toe voel ik mijn stuitje nog maar dan weet ik dat ik toch weer teveel gedaan heb.
Heel veel succes met je zwangerschap
Liefs Jolanda

Ja auwie die pijn bij dat stuitje. Heb ik ook, in het begin van de zwangerschap heel erg, nu is het minder maar daarvoor is teruggekomen de pijn in mijn schaambeen (als of dat uit elkaar scheurt, zeg maar). Het is inderdaad een bekkenprobleem. Het hielp mij om op een (niet al te hard opgeblazen) zwemband te zitten. Nu heb ik zelf een bekkenband, dat is ook erg prettig, ik merk dat het helpt.
Niet te veel in een keer willen doen. En waar je hulp bij kunt krijgen ook de hulp aannemen. Mijn man tilt de wasmanden van boven naar beneden en weer terug, de stofzuigen en dweilen doet hij ook. Dat scheelt enorm maar ja, het wordt voor hem ook druk. Niet leuk maar 't is niet anders, je moet nog drie maand. Mijn fysio zegt dat het beter kan worden als het kindje ingedaald is. Meestal in de laatste zes weken van de zwangerschap omdat het bekken dan weer wat meer op z'n plek gedrukt wordt, maar bij mij is het het derde kindje, dus dat kan wel weer wat langer duren voordat het indaalt.
Rustig aandoen. (blegh) sorry, ik kan niets anders zeggen.

Terug
Bovenaan