Bekken probleem

Vorige week was ik op visite bij mijn schoonouders en had mijn hakken aangedaan. We zijn toen een half uur gaan wandelen en sinds dien heb ik last van mijn bekken. Ik neem rust en beweeg. Til zo min mogelijk mijn kind en stofzuig niet. Maar het word niet minder eerder erger. Als het van de week niet minder is ga ik een band voor me bekken halen. Weet iemand welke oefeningen je voor je bekken kan doen?
Gr.

Hoi, idd zoals Majolie ook zegt, zoek een fisio. Die kan je oefeningen geven en in de gaten houden.

Bij m'n vorige zwangerschap kreeg ik er op het einde steeds meer last van, wist niet eens meer hoe ik zonder pijn in bed kon liggen. Ik was dus eigenlijk echt te laat naar de fisio gegaan. Ik heb er na de zwangerschap nog een half jaar last van gehad.

Nu bij m'n tweede zwangerschap kwam de eerste pijn al met 10 weken. Ik aan de gynaecoloog gevraagd of het niet erg vroeg was. Die gaf aan dat het komt doordat ik bij m'n vorige zwangerschap zoveel last had, het is en blijft dus gevoelig.

Sterkte en laat je even weten hoe het verder gaat?

Hej,

Wil even reageren, wij zijn laatst een hele dag op stap geweest, heb daarna 2 weken veel last gehad, nu wordt het minder en alleen bij veel tillen daar t mis. Ben niet naar de fysio gegaan, als ik weer kat kruif die ik dan wel.sterkte ermee!

Hoi,

Ik ben bekkenfysio. Als je last van je bekken krijgt is dat eigenlijk altijd een teken dat je lichaam vraag om meer rust. Zorg daar eerst voor. Als dat na 2 wk niet helpt ga dan naar een fysio voor advies een oefeningen. Ga niet op eigen houtje met een bekkenband aan de slag want het luistert nauw hoe je hem omdoet. Vraag hiervoor ook eerst advies. Een bekkenband is zelden nodig.

succes en rustigjes aan!

Groetjes, Marijne

Fijn om elke keer jouw reacties hierover te lezen marijne
Ik heb het ook wel, het straalt dan uit in mijn rechterbeen. Ik weet dat ik rustiger aan moet doen. Vanaf komende week gaat dat lukken, maar nu nog even niet

Ik heb er ook last van in zekere mate. Rust nemen is zo makkelijk gezegd! Ik heb twee kinderen die veel aandacht vragen en ook huishouden enzo dat gedaan moet worden. We hebben ook geen auto; dus moet alles met de fiets doen. Mijn man is vaak lange dagen van huis.

Terug
Bovenaan