Bekken problemen

Dag,

Heb vandaag te horen gekregen dat ik bekkenproblemen heb. Ik heb tijdens de twee voorgaande zwangerschappen altijd last gehad van (wat ik dacht) ischias. Vorige week een afspraak gemaakt bij een bekkenfysio omdat ik ongewild urine verlies. Zij onderzocht mij vandaag en vertelde mij dat ik een klassiek geval was van bekkeninstabiliteit.

@#$%^&

Was mijn reactie. Ik heb wel last van mijn bekken, maar niet heel erg ofzo. In mijn werk loop ik veel trappen en duw rolstoelen, dat mag dus eigenlijk niet meer. Heb als ik gewerkt heb ook wel meer last, maar goed, je bent zwanger en alles zit wat soepeler in de gewrichten enzo.
Ga gewoon de oefeningen doen die ze mij gegeven heeft, ik ben er vroeg bij dus ik kan nog spieren trainen en dan zie ik wel.

Stofzuigen en dweilen is ook uit den boze, dus nu is mijn lieffie bezig boven.;-)

Maar ik baal wel, dit is niet leuk.

Oei, ik heb net een beetje info omline gelezen hierover en dat is niet fijn. Ik dachty altijd dat dat pas kon komen als je tegen het einde van de zwangerschap aan zit.
Maar het heeft zo te horen dus ook een voordeel: je lieffie rent voor je! Haha! Dat doet de mijne ook! Gisterochtend zei k 'goh, ik heb best zin in pannekoeken'. Hij gaat tanken en komt terug met...pannekoekenmix! Op zondag! Even langs een 24uurs winkel in de buurt gereden. Ik heb me dood gelachen want mijn zin was al lang voorbij.... Maar ik heb braaf en met veel plezier pannekoeken gegeten hoor!
Leuk he, die mannen die zich extra gaan uitsloven omdat wij zwanger zijn... ;)

Kan me voorstellen dat het erg vervelend en ongemakkelijk is. Fijn dat je je man zover krijgt dat hij de zware taken op zich neeemt! Dat is pas een echte vent!

Misschien een rare vraag, maar heb je enkel die afspraak gemaakt voor die urine verlies? Want ik heb dat namelijk ook, maar ik dacht dat dat er een beetje bijhoorde......

Heej

Mijn voorgeschiedenis is dat mijn bekkenbodemspieren eerst te strak waren (vaginisme) en doordat ik speciale therapie heb gevolgd zijn ze losser (ontspannener) geworden. Alleen had ik het idee dat mijn bekkenbodem wel heeeel ontspannen was, ik was bang dat ik misschien een soort van verzakking heb. (een collega is door zoiets met 17 weken thuis komen te zitten) Ze gaat hier nog wel naar kijken, maar het bekken is nu prioriteit.

Zodoende.

Enne, mannen die alles voor je willen doen, heerlijk he;-)

Ik had in mijn vorige zwangerschap ook erg last van bekkenklachten. De fysio adviseerde mij toen een bekkenband van het merk serola.
Dat was een erg prettig ding!
Groetjes myranda

Terug
Bovenaan