Bekken/rugklachten?

A

Anoniem

Guest
Zijn er mama's die nog last hebben van de klachten die ze tijdens de zwangerschap kregen? Ik heb met week 10 bekkeninstabiliteit gekregen, en heb er nu nog steeds last van. Ik heb een tijd fysio gehad en moet oefeningen doen, maar heb nu een punt bereikt dat het niet beter wordt. David wordt ook maar steeds zwaarder dus die werkt  ook niet mee.... Ben het soms zo zat: die pijn, vermoeidheid en beperkte mobiliteit. Niet dat ik de deur niet uit kom hoor, maar echt alles kost pijn en moeite.
Sorry voor deze klaagzang! Maar het moest er even uit.

De rugklachten waren weg direct na de bevalling, dus daar was ik heel blij mee. Maar wel nog steeds last van vocht in mijn voeten en vooral enkels, ik draag daarom regelmatig steunkousen ( die echte goede bejaardekousen zeg maar). Helaas kan ik nog niet zonder, wel af en toe een dagje als ik niet hoef te werken en ook niet veel ga lopen. Maar dan toch zie je aan het einde van de dag dat de enkels weer opzetten van het vocht.
Dus pijn heb ik niet meer, maar klachtenvrij ben ik nog niet.

Groetjes Alice

ja ik herken het ook wel..
ik heb meestal last als ik naar bed ga en dan vooral onder in mijn rug tegen hett staart bonkje aan.
kan me dan ook niet goed ontspannen en meestal duurt het een minuutje en dan is het ook weer weg.
heel raar..

liefs annelies

Hoi Alice,

Nou dat klinkt ook enorm vervelend! Ik hoop dat het bij jou ook gauw minder wordt.

Had jij dan ook tijdens de zwangerschap last Annelies, of juist na de bevalling? Ik ben een beetje "uitgetherapiet" nu, maar probeer wel dagelijks oefeningen te doen voor versteviging van de bekkenbodem en buikspieren.

nee staartmees ik heb echt na de bevalling hier wat last van gekregen, maar het is eigenlijk alleen als ik naar bed ga en ik doe dit iets te snel ofzo dan kan ik me niet goed ontspannen het duurt ook maar heel even en dan is het weer weg, heel raar.

groeten annelies

Hoi Staartmees,

Tja het is wel heel vervelend dat klopt, maar gelukkig niet pijnlijk. Als ik echt pech heb dan wordt dit een blijvende klacht, maar goed, dat is dan maar zo. Kan er niet veel aan veranderen, misschien afvallen en daardoor vocht kwijtraken, maar het afvallen lukt nog niet zo goed.
We zullen wel zien, kan er niet veel meer aan doen, dan ik nu doe, dan maar dus die charmante en zeer sexy steunkousen aan, haha, het is niet anders.

Groetjes Alice

Terug
Bovenaan