bekken/rugpijn

Wie heeft er in de eerste zwangerschap last gehad van bekken en rugpijn en is nu opnieuw zwanger? (of opnieuw zwanger geweest?)
Ik ben nog maar net zwanger, maar voel mijn onderrug en bekken/heupen enorm!!

Heeft hier nog iemand ervaring mee? Komt dit alweer terug zijn zodra het zwangerschapshormoon weer in je lichaam zit. Of kan dit gewoon bij het begin van de zwangerschap horen en zal het daarna nog een poosje weg blijven, want ik overigens vurig hoop.
Groetjes.
 
Hoi

Ik heb het bij een reactie hierboven ook al geschreven,Ik heb vreselijk veel baat gehad bij een behandeling van een ortho-manueel-therapeut.
Ik had erge bekkenproblemen bij de tweede, pas een aantal jaren later bleek dat mijn bekken ietsje scheef stond en dat is toen in een aantal behandelingen verholpen,ik durf een derde zwangerschap nu aan in de wetenschap dat ik bij klachten naar hem kan.

Jeanette
 
Ik kan je helaas niet blij maken,ik heb bij mijn vorige zwangerschap heel veel last van mijn bekken en rug gehad en deze zwangerschap weer.In het begin is het nog wel te doen maar naar mate je zwangerschap vorderd wordt het wel weer erger...ik ben nu 29.3 wk zwanger en heb vooral als ik langer gezeten of gelegen heb veel moeite om overeind te komen en loop dan echt even krom van de pijn.Ik zou je idd aanraden er nu al wat aan te doen want dit kan ook niet echt goed zijn voor je lichaam toch?
 
hoi

dit is mijn eerste zw.schap en ik moet zeggen in het begin van mijn zw.schap had ik heel veel last van mijn bekken. nu is dat veel minder...tot vrijwel niets. ik weet niet of dat normaal is hoor haha want je zou zeggen hoe dikker je wordt hoe meer last.
wel werkte ik in het begin nog veel (in de thuiszorg) en nu niet meer. het hielp ook mee hoor!

groetjes sandy
 
Ik ben nu 22 wekwn zwanger en in het begin had ik ook wat last van me rug.
Dat is heel normaal omdat je toch een iets andere houding gaat aannemen.
Dit wil niet zeggen dat het zo blijft want op een gegeven moment ben jij gewend aan alle veranderingen in je lichaam.
Ik zeg niet dat sommige vrouwen er niet langer last van hebben maar het hoeft absoluut niet.
Iedereen is anders en heeft dus ook andere klachten.
Ik heb er maar een paar weken last van gehad en verder helemaal nergens van en ook de rugpijn is al lang over.
Luister gewoon goed naar je eigen lichaam en neem op tijd je rust.
 
Terug
Bovenaan