Bekken

Pff schreef ik een paar maanden geleden nog dat ik me geen extra zorgen maakte dat ik extra veel pijn of schade aan m'n bekken kreeg tijdens/ na de bevalling... Nu ben ik daar ff niet zo zeker meer van...

Destijds was het een vraag van iemand en bij m'n vorige bevalling is het mij 100% meegevallen. Ook toen behoorlijk last van bekkenpijn, maar het herstel viel me niks tegen.

Nu ook weer veel pijn, lopen gaat erg moeilijk, maar ook draaien in (water) bed lijkt af en toe een onmogelijke opgave.. Het idee dat m'n meisje dadelijk dat gebied moet gaan passeren... Whaaa krijg t er benauwd van :-(
Donderdag toch maar even overleggen met de Gyn. Het zal allemaal wel meevallen, maar t is ff zo gevoelig allemaal brrr moet er nog niet aan denken...

Haha maar als k dan ff weer nuchter nadenk: die weeën overstemmen alles, op het moment supreme zal dat bekken wel m'n minste probleem zijn...

Je zegt het zelf al; en je hebt het al eens mee gemaakt; je wee-en over stemmen, ik herken je gevoel wel; ik loop ook zo ontzettend slecht en moeilijk en pijnlijk en ook ik denk wel eens bij mezelf; 'en het ergste moet nog komen' , maar zoals je zelf al zegt; daar sta je op dat moment niet bij stil; althans; ik mn vorige keer niet en toen had ik ook zo een last; ik ben juist heel erg bang voor 'de nasleep' , helemaal genezen zeg maar doe ik niet meer; bij de vorige was het in lichte vorm al chronisch; dus ik maak mezelf juist heel veel zorgen over de achter blijvende schade zeg maar.
Ik zal wel zien, kan er nu toch niets aan veranderen en voor nu hoop k eigenlijk alleen maar dat puk zich een beetje snel laat zien, hij mag, en dat zal de eerste druk zeg maar er als het goed is vrij snel vanaf halen.

Niet te druk om maken, al weet ik dat dat makkelijker gezegd als gedaan is ;-)
Sterkte!

Misschien een tip: een week of 6 na de bevalling een afspraak maken met een osteopaat. Ik heb dit zelf nu 3x gedaan en daarna ging het heel goed!
Tijdens mijn laatste bevalling had ik wel veel pijn in mijn bekken en wist niet hoe ik de weeën op moest vangen. Na de geboorte kon ik niet meer lopen en kreeg extra kraamzorg. Maar na een dag of wat ging het beter en al snel deed ik alles weer zelf. Iets te snel, want sinds 2 weken is het weer in alle hevigheid terug.

- Geef ook tijdens je bevalling aan dat je bekkenpijn hebt en welke houding je prettig vindt.
- Doe het na je bevalling rustig aan (probeer het echt) en vraag hulp aan anderen.

Probeer er niet te veel aan te denken; kijk hoe het loopt.

Succes en sterkte.

Groetjes,
Raeven (augustus-mama)

Ik heb van veel dingen tijdens de bevallin last gehad...maar niet van mijn bekken en dat terwijl ik nauwelijks kon lopen, zitten en liggen....
Dus dat komt vast goed. Kan me wel voorstellen dat je het spannend vindt
Sterkte ermee

Terug
Bovenaan