Bekkenbodem spieren

Hoi allemaal,

Zijn er onder jullie die fanatiek de bekkenbodem trainen? Ik kreeg wel het advies na de bevalling, Cas was best een zware (9 pond) en anders zou ik later misschien problemen krijgen! Nou heb ik op zwangerschapscursus wel de 'liftoefening' gedaan maar het lukt nu maar matig! Van de 6 'verdiepingen' haal ik meestal alleen de 2e etage maar. Niet echt hoopgevend! Zit er iemand anders in hetzelfde schuitje?  ik moet ook wel bekennen dat ik het niet dagelijks doe, ik heb er gewoon geen tijd voor!

Fleur

Bij mijn cursus kende de lift maar 3 verdiepingen. Maar ik ben ze snel na de bevalling weer gaan doen (deed ze voor de bevalling 2 keer per dag). Ik moet zeggen dat ze eigenlijk meteen weer goed lukten.
Nu had ik bij mijn vorige zwangerschap veel bekkenklachten, waardoor ik er nu extra aandacht aan heb besteed en dat heeft wel zijn vruchten afgeworpen.

Over je tijdgebrek: ik doe ze voor ik opsta en voor ik ga slapen, gewoon in bed. Als je een briefje op je kussen legt, vergeet je het zeker niet. En je kunt ze ook doen als je gewoon even staat te wachten of iets dergelijiks. Maar dat hebben ze je op de cursus vast ook wel gezegd.

Succes met oefenen
greet

Hoi. Ik had dat ook na de bevalling,ik kon het ook maar een paar seconde aanspannen.
Het is toch belangrijk om het te trainen,al span je het een paar keer aan als je je kleintje eten geeft en dan bij elke voeding. Bij ons op de na-gym zaten een paar meiden die dachten een grotere tampon nodig te hebben,dat kwam dus door dat die spieren nog te slap waren. Succes!     Groetjes Mikkie.

6 verdiepingen?!!! pardon.?!
Ik ben allang blij dat ik ze weer kan aanspannen (3 maanden na de bevalling) probeer nu 2 verdiepingen tijdens het voeden,...als ik er aan denk.

maar het is wel nodig. als ik lang sta dan voel ik mijn onderkant uitzakken en ik sta echt nog 'open' van onderen. kan op den duur vervelende klachten opleveren.

Ik weet dat het zou moeten, maar ik vergeet het vaak. Tijdens het voeden is wel een goeie tip.

De eerste week na de bevalling was ik wel wat incontinent, maar nu heb ik nergens meer last van. Daarom denk ik er nooit aan, denk ik.

Ik weet dat het zou moeten, maar ik ben ook niet zo trouw... Tijdens het voeden is inderdaad een goede tip, dan zit ik toch maar stil.
Komt misschien omdat ik niet zo veel last heb van zwakkere bekkenbodem, voelde al heel snel als vanouds. Behalve als ik moet niezen... Dan gaat het nog wel eens fout en verlies ik een beetje ... En nu ik last heb van hooikoorts is het toch wel erg vervelend, dus ik ben weer aan de slag gegaan!
(ik ken ook geen 6 verdiepingen, ik ben blij dat ik 2-3 maak)

Groetjes, Karin
Mama van Christian (9 weken)

Terug
Bovenaan