bekkenbodem vraagje en nog ander vraagje

A

Anoniem

Guest
ik heb even een vraagje wat met de bekkenbodem te maken heeft

sinds de bevalling van mijn dochter heb ik een slapppere bekkenbodem. hij is nooit heel erg goed geweest maar daarna was die nog minder. met trainen ging het wel beter.
nu ben ik weer zwanger. nu is de bekkenbodem echt prut...iemand hier ervaring mee???ik probeer nu weer regelmatig te trainen in de hoop dat die weer beter word en anders moet ik maar weer naar de fysio
en dan nog een vraagje
met de bevalling ben ik ingeknipt. nu had ik altijd tijdens mijn menstruatie last van die knip en kon ik niet lang lopen of staan. dat duurde 2 dagen en was het over. nu heb ik ook last van de knip. kan ik niet lang lopen en niet lang staan. dit is toch wel zeer vevelend... iemand hier ervaring mee?? misschien ook met de slappebekkenbodem te maken???
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. over 2 weken naar de vk en dan kaart ik het ook nog wel aan van de knip

groetjes sibje 11 weken en 3 dagen zwanger

Hallo,
Heb jij bij de vorige zwangerschap toevallig geen bekkeninstabiliteit gehad?
Ik herken namelijk je klachten, ik heb het ook gehad, en elke keer als ik ongesteld was had ik er de eerste 2 dagen last van. Vooral met naar het toilet gaan, dan leek het wel of mijn baarmoeder eruit wou zakken, zo'n raar zwaar gevoel.
Een vriendin van mij- die ook bekkeninstabiliteit heeft gehad- had hier ook precies last van.

nee geen bekkeninstabiliteit gehad. had een zwangerschap dat na 18 weken zonder kwalen ging. daarvoor veel misselijk.

Ik zou er gewoon mee naar de fysio gaan.
Ik heb zelf een slechte rug en loop nu bij de fysio in de hoop problemen met mijn rug door de zwangerschap te voorkomen. Zij heeft mij ook oefeningen gegeven voor mijn bekkenbodem om die aan te spannen maar zeker ook om die te ontspannen.

Beter een keer teveel naar de fysio dan te weinig in dit geval.

hoi,

Ik heb ook last van mijn bekken. (geen bekkeninstabiliteit).Ik moet ook leren om mijn bekkenbodem te gebruiken.  Ik krijg cesar therapie ervoor omdat ik ook last van mijn rug heb. Ik moet van de therapeut elke dag ff op een ballon zitten en dan op mijn ademhaling letten. Ik moet zeggen dat het wel helpt. Dit is mijn eerste zwangerschap dus weet niet hoe het na de bevalling is. Ik zou gewoon weer therapie nemen (als je goed verzekerd ben) alle beetjes helpen toch?
Succes ermee!

Groetjes Ingrid precies 27w.

Terug
Bovenaan