bekkenbodem

ik ben 25 weken  zwanger van ons tweede kindje. na de zwangerschap van onze dochter heb ik een erg zwakke bekkenbodem gekregen. na fysio heb ik dit weer redelijk goed gekregen. ik vermoed dat ik nooit een hele sterke bekkenbodem heb gehad dus zou het waarschijnlijk ook nooit krijgen. maar nu ik weer zwanger ben heb ik weer erg last van een zwakke bekkenbodem. bij bepaalde handelingen verlies ik urine. bah bah bah
als mijn man en ik aan het donderjagen zijn met onze dochter moet ik soms stoppen omdat ik dan echt na de wc moet want anders plas ik in mijn broek  (als het al niet mis was gegaan).
voel me zo stom. herkent iemand dit?? iemand nog goede tips?? ben mijn bekkenbodem wel weer aan het trainen en als ik het niet onder controle krijg ga ik weer na de fysio.
ik ben gewoon erg benieuwd of iemand dit herkent.....

Hoi,

Waarom wachten: bel gewoon de fysio en maak een afspraak. Uit zichzelf worden die spieren niet sterk. Ik loop bij de fysio ivm bekkenklachten, maar mijn bekkenbodemspieren zijn ook zwak, bij nies- en hoestbuien is het ook benen gekruisd anders plas ik in mijn broek en ik heb oefeningen gekregen om thuis te doen. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik die heel actief deed in de tijd dat ik verkouden was en dus veel hoestte en nieste, maar nu ben ik er wat minder alert op.

groetjes, keesje

Dit is mijn tweede zwangerschap. Bij de eerste heb ik nergens last van gehad, maar nu moet ik wat meer opletten, maar eigenlijk alleen als ik moet niezen. Als mijn blaas dan te vol is gaat het mis. Tot nu toe heb ik nog maar een keer schone kleding nodig gehad, gelukkig was ik thuis. Bij mij valt het dus mee.

Ik denk dat een bezoek aan de fysio wel kan helpen. Die van mij heeft ook hele specifieke bekkenbodemoefeningen die ik kan doen,d us wellicht helpen die jou hier ook wel bij.

Groetjes, Marisa

Ik zou zeker gelijk weer beginnen met oefeningen voor de bekkenbodem onder begeleiding van een deskundige fysio- of oefentherapeut. Als je een verzwakte bekkenbodem hebt kan dat ook tot lage rugklachten leiden op lange of korte termijn. Dit omdat de diepste laag van de bekkenbodemspier vast zit aan de onderste wervels van je wervelkolom! En die zorgt voor strekking en ondersteuning laag in je rug.

Zelf geef ik zwangerschapscursussen in Amsterdam e.o. en behandel ook individueel met veel aandacht voor bekkenbodemproblematiek, daar ben je altijd welkom. Groeten, Annette  .
www.aembody.nl

Terug
Bovenaan