bekkenbodemfysio..zelfinseminatie..poeh!

A

Anoniem

Guest
He meiden,
dinsdag naar de gyn geweest. weer ons hele probleem op tafel ;
Voor wie het nog niet weet ; we kunnen heel moeilijk gemeenschap hebben omdat het bij mij pijn veroorzaakt. Ik kan mijn bekkenbodem niet ontspannen volgens gyn.. op wachtlijst voor bekkenbodemfisiotherapie.We hebben nu een potje meegekregen en spuitjes voor zelfinseminatie. Skijken of dit zo lukt dan, zou mooier zijn op de natuurlijke manier maar ja...
Vanmorgen sperma weggebracht voor analyse en moet zelf morgen naar fertiliteitsarts om te kijken waarom  mijn cyclus zo raar doet en om te kijken wanneer ik eventueel ovuleer... wat een verhaal he ! Ik hoop dat we op deze manier zwanger worden en dat het andere probleem dmv fisio wordt opgelost, we lopen nu al 2,5 jaar hiermee rond en het is erg vervelend als je je liefde niet kunt uiten in sex..wat er nu eenmaal bij hoort.
Nu moeten we eigenlijk zorgen dat we geen gemeenscha hebben maar andere leuke dingen in de plaats van doen..van de werkelijke daad bedoel ik dan he ? Wie heeft nog leuke tips ???(of is dit iets voor een andere site haha)

liefs nanny

Hoi Nanny!!!

Wat een verhaal joh!! Jammer dat we somige dingen niet kunnen veranderen.
Ik heb er niet veel verstand van en ik zou ook even geen tips weten, maar wil wel even zeggen dat ik met jullie mee leef. En natuurlijk kun je hier bij ons altijd je verhaal kwijt!!

En onthou, geef de moed nooit op he...

Liefs Patricia

Hoi Nanny,

Ik las net jou verhaal over het zelfinsemineren.
Jammer genoeg moeten mijn vriend en ik ook op deze manier gemeenschap hebben om kinderen te mogen maken.

Ik kan je vertellen het is te doen alleen natuurlijk niet zo romantisch
Ik heb wel m.b.v. een ovulatietest mn ovu in de gaten gehouden.

En hopelijk op tijd geinsemineerd ook met spuitje.

Ben nu 11 dgn overtijd maar voel verder niets behalve beetje ongi gevoel.

Ik wens je heel veel succes en ik hoop je hier te mogen volgen op dit forum!

Hoi nanny

Ikherken je verhaal. Ik heb na de bevalling van mijn eerste ook bekkenpijn gehad en pijn bij vrijen. Ik ben na een tijdje zelf aangemodderd te hebben bij de bekkenfysio terechtgekomen. Ze meten dan met een probe in je vagina de spierspanning van je bekkenbodem. Nou die van mij sloeg zo hoog uit! Ze kon haar ogenniet geloven. Nu zijn we een half jaar verder en ik kan nu zeggen dat de spanning weer normaal is en soms zelfs zooo ontspannen dat hij onder de nullijn komt.
Hebben jullie dan echt een wachtlijst?????

Ik las ook in je verhaal dat je jezelf insemineert (en nootje ook). Met wat voor soort spuitje doe je dit? Wat goed voor jullie dat het op die manier ook kan!!

xx Puckylief

lieve meiden !
Bedankt voor jullie reactie. Ik hoop voor jullie dat het snel raak zal zijn.
Ik sta inderdaad op een wachtlijst van maar liefst 7 weken,
maar ja dat moet dan maar he.
Gaat het na fysio echt beter ?
De spuitjes die gebruikt worden voor zefinseminatie kun je gewoon afhalen bij apotheek/drogist... of via de gyneacoloog.
Klinkt misschien raar..maar ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem... toen ik voor de eerste keer bij de gyn kwam leek het iets heel anders te  zijn, sperma allergie bijvoorbeeld. Dat is het dus gelukkig niet..de laatste keer kwam de gyn   op het idee van fysiotherapie..eindelijk is er weer een beetje licht aan het eind van de tunnel eindelijk wordt er echt iets gedaan!!!. Als je niet normaal kunt vrijen kom je in een neerwaardse spiraal, zelf met condoom is het al pijnlijk, laat staan zonder !
Mijn cyclus wordt nu per week bekeken, omdat ik nu sinds twee maanden ook onregelmatig ongesteld wordt, dus grote kans dat ze goed kunnen inschatten wanneer we met de spuitjes aan de gang moeten.. wat een gedoe he !
Maar als ik op die manier, en jullie ook, een kindje mag krijgen ; graag!!
Veel succes en houden jullie me op de hoogte ??

liefs nanny

Hoi Nanny

Ik kan je wel alvast wat tips geven om je te kunnen ontspannen als je dat wilt

Ik hoop dat het snel raak is bij je.

Ik had vannacht zo'n buikpijn en misselijk dat ik dacht dat ik griep zou krijgen. Ik zit nu op dag 11 en heb altijd mijn ei pas op 20/21.
Ben nu
thuis aan het werk, dus dacht laat ff testen op een ei: en ja hoor!!! positief

Super!!!!! Maar aan de andere kant komt het helemaal niet goed uit.
Ten eerste wacht ik nog op de bestelling van de apotheek glijmiddel (dit heb ik na de bevalling van mijn eerste echt nodig gehad ivm die sterke spanning en pijn in bekkenbodemspieren. Ik word nog steeds moeilijk "nat" (tjeetje maar gelukkig dat ik onder een nickname schrijf!) Ik gebruikte voorheen sensilube maar dat schijnt dus erg nadelig te zijn voor je zuurgraad en zwemprestaties van de zaadjes....)
En ten tweede is mijn mannetje niet paraat ivm een mogelijke ??? we weten nog niet wat, het is een soort uitslag op zijn lid. We durven het nu niet zo goed te doen.

Ikheb wel een spuitje wat ik ooit bij de apotheek heb gekregen, gewoon een standaard ding, niet veel bijzonders aan.
Zou dat het zijn of is het echt eenhele speciale met lange tuut, of smalle opening????
Anders moet ik naar de apotheek zo toe, ik wil deze ronde niet aan mijn neus voor   bij laten gaan.

xx puckylief

Een spuitje zou dan ook uitkomst zijn, want anders lukt het echt niet!

Ervaring heb ik op dit gebied ook niet, maar  als ik jullie verhalen zo lees, wordt ik wel een beetje stil.
Ik hoop voor jullie dat er door de geboden mogelijkheden een kans bestaat om een klein wondertje in de wereld te zetten!

Heel veel liefs Noelie

Terug
Bovenaan