bekkenbodemspier

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden,

Sinds de bevalling van onze dochter Isabelle werkt mijn bekkenbodemspier niet optimaal. Vooral bij hoesten, niezen en springen gaat het geregeld mis. Ik verlies dan wat urine . Het is niet zo erg dat in er incontinentie verband voor gebruik maar ik vind dat het tijd is om er echt iets aan te gaan doen. Isabelle is nu 14 maanden dus ik loop al ff te 'knoeien'.

Nu ben ik zelf zo'n 4 x per dag oefeningen aan het doen. Maar het valt niet mee om oefeningen te doen waar je niet goed in bent. Mij lukt het bijv.  niet om de spier vast te houden en om de spier in verschillende trede's naar boven te werken. Dit soort oefeningetjes staan namelijk altijd beschreven.

Nu twijfel ik wat ik moet doen. Nog even doorgaan met zelf oefenen (ben nu 2 weken actief bezig). Of langs de huisarts gaan. Kan iemand mij misschien vertellen wat fysiotherapie inhoud voor dit probleem.

Hopelijk zijn er hier wat meiden met tips en eventueel ervaring.

X Linda

Hoi Linda,

Het probleem op zich heb ik geen ervaring, juist het tegenovergestelde, ik heb een overactieve bekkenbodemspier (ja, dat kan ook nog). Ik loop hiervoor bij de bekkenbodemfysiotherapeut. Die kan je helpen je spieren aan te spannen, kan aangeven hoe je dit kan vergemakkelijken. Dit heeft bij mij in ieder geval al wel effect.
En als je er last van hebt dan is het altijd nog baad het niet dan schaad het niet...

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes Karin

Hoi Linda,

Ga gewoon even naar de dokter, voor hem echt geen onbekend probleem en voor jou lijkt het me super lastig. Succes ermee en laat je nog even weten waar je voor gekozen hebt?

groetjes Linda

Hoi Linda,

Ik zou als ik jou was ook zorgen dat je naar een fysio kan. Je moet hier niet te lang mee rond blijven lopen want dan wordt het alleen maar moeilijker om op te lossen.
De fysio kan je dan precies zeggen wat je moet doen en je helpen als het niet lukt.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan