Bekkenbodemspieren

Hallo dames,<br />Bijna 25 weken zwanger van ons 2de kindje. Al vroeg in de zwangerschap voelde ik van onderen alsof er wat zwaars op lag, een soort bal voel ik. Nu ben ik bang dat er wat verzakt is.<br />Heeft iemand dit ook mee gemaakt? Komt dit door een verzakking of zijn dit gewoon de verzwakte bekkenbodemspieren. Is dit normaal bij een 2de zwangerschap of ga ik hier na de zwangerschap problemen mee ervaren?Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.<br />
 
Ik herken wel dat nu zwanger bij de tweede die bekkenbodem toch echt wel verslapt is. Ik wist dat ik zwanger was toen ik dat soort zware gevoel van na de bevalling weer voelde. Merk dat ik ook echt, vrij gênant, veel meer last heb van stress incontinentie enzo.

Ik probeer wel met een app wat oefeningetjes ervoor te doen
 
Jaaaa herken ik ook! Heb bij nr 1 flink geperst (2 uur lang ofzo) en bij de 2e zwangerschap merkte ik t echt aan mn bekkenbodem. Soort zwaar gevoel. Na 20 weken werd t mij mij beter, al is t gebleven (nu 35 wk). Ik probeer iedere dag even wat oefeningetjes te doen, maar verder accepteer ik maar gewoon dat t anders voelt.. volgens de vk is het heel normaal bij nr 2!
 
Terug
Bovenaan