Bekkenfysio ervaringen?

<p>Ik ga vrijdag voor het eerst naar de bekkenfysio omdat ik onwijs pijn heb aan 1 kant van mijn heup/bil en onderug, iemand hier goede ervaringen mee of tips wat ik nog kan doen?</p>

Ik had dat ook. Bekkenfysio heeft me rek- en strek oefeningen meegeven, bekken en stuit recht gezet. Bij mij kwam het door een diastase.
Dus bij mij zijn de klachten verholpen door oefeningen.
Succes bij de fysio.

Hier voor de 2e keer bij de bellen fysio .2e zwangerschap nu ook.Had bij mijn eerste zwangerschap wel echt het gevoel dat het goed hielp  de oefeningen die je mee krijgt helpt wel wat.Nu ik zwanger ben van de 2e heb ik er wel dubbel zoveel last van van mijn bekken rug en bekken bodem .Het is fijn als ze het los masseert wat ze elke behandeling doet maar heb niet echt het idee dat het dit keer heel erg helpt .Wel Heb ik fijne tips gehad om bijvoorbeeld mijn zoontje op te tillen en mijn bekken en rug wat minder te belasten .Ik zou het zeker aan raden ook voor de oefeningen die je mee krijgt . Verder moet je zelf kijken of het  bij  jou een positief effect heeft of niet ?

Oh en 1 tip voor je.Luister naar je lichaam .  Het word met de week zwaarder natuurlijk . Als je veel last hebt probeer niet te ver en lang door te gaan maar echt te luisteren naar je lichaam ?

Ik heb ook bekkenfysio. De oefeningen werken wel om het niet erger te maken naar mijn idee. Als ik de oefeningen twee dagen niet doe dan merk ik dit gelijk.
er zit alleen geen verbetering in. Mijn fysio gaf ook aan dat ik niet moet verwachten dat het onwijs gaat helpen omdat je bekken naarmate de zwangerschap het steeds zwaarder krijgen dus dat e oefeningen erop gericht zijn je nog zo sterk mogelijk de bevalling in krijgen. Echt herstellen kan oas daarna.

Ik liep vanaf 28 weken bij de bekkenfysio, zij heeft me echt heel goed geholpen. De klachten werden niet minder, dat kon ook niet had ze al aangegeven maar het heeft er bij mij voor gezorgd dat mijn klachten verdwenen na de bevalling. Ze gaf echt goede tips en oefeningen! 

Ik heb in mn eerste zwangerschap gesport onder begeleiding van een bekkenfysiotherapeut. En bij extra klachten mocht ik terugkomen, werd ik weer even los gemasseerd en kreeg ik weer oefeningen mee. Ik vond het echt een aanrader, ze heeft me bijna pijnloos door de zwangerschap geholpen.

Terug
Bovenaan