bekkeninstabilietijd gehad en dan nog een kindje?

A

Anoniem

Guest
Ik heb 2 jongens en wij zouden graag nog een derde kindje willen.Tijdens beide zwangerschappen heb ik last van bekkeninstabilieteit gehad.Bij de tweede ben ik zelfs in een rolstoel terecht gekomen.Heeft nog iemand tips om me hierop voor te bereiden of om de kids hierop voor te bereiden?

hallo y-e-s-        

Ik heb niet echt advies maar
ik heb ook een collega die weinig meer kon, tijdens haar 2e zwangerschap. Tijdens de eerste zwangerschap ging het nog redelijk. Een derde durfde ze niet meer aan.
Ik wil je niet bang praten maar informeer goed wat de consequenties kunnen zijn.je wilt er natuurlijk niet blijvend letsel aan overhouden. vraag het aan je huisarts of misschien nog beter een cesartherapeute, die geven nl ook zwangerschapscursussen en verhelpen/behandelen bekkeninstabiliteit.

Succes en sterkte.

groetjes A

Ha

Ik zou om te beginnen een arts daarover zien. Maar wat jij kan doen is veel bekken oefening om deze al sterker te maken.
Twee goede daarvoor zijn:
De kat - op handen en knie op de grond en dan holle en bolle rug maak waarbij je heupen ook gebruikt
Brug - ga op je rug de grond liggen, hakken tegen je billen aan dan met je billen van de grond op liften zodat je een driehoek vormd met je lichaam. Billen samenknijpen. Op een uitademing weer ontspannen, billen op de grond leggen.

Veel succes
Chandra

Hoi,

Ik heb tijdens mijn zwangerschap bij 13 weken last gekregen van BI. Ik had vooral pijn bij mijn stuitje. Pas in week 23 kwam ik erachter wat ik had doordat ik werd doorverwezen naar een bekkentherapeut. Ik kon toen nog maar een paar oefeningen doen, omdat mijn buik al te dik werd. Gelukkig waren mijn lichamelijke beperkingen mijn gehele zwangerschap nog te overzien.

Bij de bevalling is mijn stuitje beschadigd, waarschijnlijk gebroken. Deze toch al gevoelige plek heeft hierdoor een enorme klap gekregen. Op dit moment (mijn zoon is 20 maanden) is de BI  nog steeds niet over. Ik kan  gelukkig alles wel goed bewegen, alleen als ik "teveel" doe, heb ik s'avonds pijn. Teveel zet ik tussen aanhalingstekens omdat het voor mij teveel is, maar voor een gezond iemand normale activiteit. Ik heb  het daar  best moeilijk mee.  Ik ben graag actief en sportief bezig  en voel me daar nu in belemmerd. Waar ik helemaal bang voor ben is dat ik bij een volgende zwangerschap het in nog ergere mate krijg en bijvoorbeeld in een rolstoel beland. Daarom wacht ik  voorlopig nog met zwanger worden en probeer te werken aan mijn herstel door het doen van spierversterkende oefeningen. Deze moet ik vaker gaan doen om meer effect ervan te krijgen en dat ben ik dan ook van plan. Als het niet beter gaat dan overweeg ik serieus  niet meer zwanger te worden. Maar ik blijf positief. Het gaat vast beter!

In jouw geval zou ik een arts vragen (bijv. bekkentherapeut) wat je het beste kunt doen. Of je nog aan een derde moet beginnen en zo ja hoe je er dan voor kan zorgen dat je je spieren sterker kan maken.

Veel succes!
Groet
Lies

Hoi,

Ik zou eens op internet kijken bij netwerk.tv Gisteravond was er een heel stuk over vrouwen die klachten houden na hun (kunstmatige) bevalling. Incontinentie, Bekkeninstabiliteit, Verzakkingen etc. Zelf is mijn dochter met een vacuümpomp geboren, en ik heb nog altijd last van mijn schaambeen. Ze is nu 2 jr en 2 mnd! Ik ga zeker even verder lezen.

Groetjes Debra

Terug
Bovenaan