Bekkeninstabiliteit...kan dat nu al?

He hallo dames,

Hier gaat het de laatste week niet zo lekker. Heb sinds vorige week donderdag ontzettend veel last van mijn bekken. Zelf dacht ik dat het mijn SI gewricht zou zijn, omdat ik daar bij de eerste zwangerschap ook al last van had(kon toen een week niet lopen). De huisarts denkt echter aan bekkeninstabiliteit. Hij zegt dat ik naar een manueltherapeut moet gaan(of zoiets). Heeft iemand van jullie ook al eerder last van het bekken gehad? Wat hebben jullie gedaan?
Het doet vooral s avonds zo zeer. Kan mijn linkerbeen amper optillen.
Ik hoop dat het snel weer wat beter zal gaan.

Liefs mij

Hoi Toppertje,

Heb hier zelf geen last van, maar een kennisje wel en als de huisarts zegt dat je naar een therapeut moet gaan dan moet je dat echt wel doen hoor! Zij kunnen je nl. aanleren hoe je op een goede manier kan bewegen en daarmee voorkomen dat je straks aan het einde van je zwangerschap je bed niet meer uit kan!

Dat kennisje is toen een paar keer behandeld en dan moest ze iedere 4 weken terugkomen om weer te behandelen. Ik weet niet precies hoe het werkt maar wat duwen hier en wat trekken daar en ze kon er weer 4 weken tegenaan. In het begin kon ze ook niet werken van de pijn, ze was toen ook nog maar heel kort zwanger, en later is ze gewoon weer gaan werken dankzij de therapie!

Veel sterkte ermee en ik hoop voor je dat het niet al te erg wordt!

liefs,
Jo

hoi

Bij Fleur kreeg ik al met 6 weken last van bi, niet zo heel gek in mijn situatie aangezien ik al eens een x eerder bi had gehad zonder zwanger te zijn.
Na Fleur is het nooit helemaal weggetrokken en ik merk nu al dat het weer erger wordt.

Een manueel therapeut kan en mag niet veel doen, want dat is slecht voor je kindje. Tenminste dat vermoeden ze, echte zekerheid hierover is er niet, maar je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen.

Ik kreeg destijds oefeningen en tips over hoe ik dingen moest doen, bijv in en uit de auto stappen, bepaalde dingen tillen, hoe zitten op een stoel etc.
Ook kreeg ik een zwaar irritanten bekkenband, maar ja dat stomme ding hielp wel.

Ik heb vrij snel een hulp in de huishouding genomen, want het gewone simpele poetswerk deed me veel zeer. Op het werk deed ik ook bepaalde dingen niet meer (was destijds nog tandartsassistente, best een heavy beroep als je bi hebt).
Later ben ik halve dagen gaan werken en weer later met vervroegd zwangerschapsverlof.
Die dingen hielpen enorm, de pijn werd daardoor een stuk minder.

dus idd naar een fysio gaan voor oefeningen en tips, evt bekkenband vragen en zeer belangrijk gas terug nemen!

succes en sterkte ermee.

he meiden,

ik heb sinds ongeveer week zes zo'n last van mijn billen in de avond. met opstaan, en zitten. Dacht dat het een beblokkeerde spier was ofzo.
Gister bij de vk geweest. en zij zegt dat het een beginnende bekken instabiliteit is. Zodra het erger word, moet ik naar de fysio. Ben ik mooi klaar mee, zo vroeg in de zwangerschap!
Ze zei ook dat het alleen nog maar erger gaat worden. lekker dan!

gr. jacqy

10+3

Terug
Bovenaan