bekkeninstabiliteit moderne ziekte

A

Anoniem

Guest
wat vinden jullie van al die commotie rond bekkeninstabiliteit, een moderne niet bestaande ziekte. ik zelf loop al zo'n 2 maanden rond met bekkenproblemen en weet nu hoe pijnlijk het is en hoe weinig ik nu nog kan. nu maakt het mij niet uit hoe ze het noemen, maar dat het niet bestaat????

Okee, er is meer aandacht voor, maar een moderne ziekte is het echt niet hoor. Vroeger kwam het waarschijnlijk nog veel vaker voor. Krijg je zo als je elk jaar ongeveer zwanger bent en negen kinderen op de wereld zet. Waarschijnlijk hadden ze er geen naam voor, maar bestaan deed het zeker.
Ik heb vorige keer ook bi. gehad en wat je zegt, dat is echt heel pijnlijk. Hoop nu door goed op mijn houding en bewegingen te letten het te voorkomen.
Jij in ieder geval veel sterkte.
Ivy

hoi hoi,

Ik heb zelf ook bekken klachten en vind het absoluut geen onzin.
Ik denk wel dat het misschien( bij mij in ieder geval)  voorkomen had kunnen
worden omdat ik mijn tempo niet wilde aanpassen aan mijn beginnende klachten.
Nu is dat ook wel moeilijk omdat ik al 2 kindjes heb rondlopen.
Nu baal ik er wel van dat ik niet op tijd wat rustiger aan ben gaan doen.
Maar ik vind het zeker geen fabeltje, daarvoor doet het teveel pijn!

groetjes Daan

ja dat komt meestal uit de mond van iemand die zelf nog nooit wat heeft meegemaakt denk ik dan maar, net zoals mijn ME ook niet bestaand maar als hun eeven mijn lichaam willen overnemen met alle moeheid en pijn van dien zijn ze welkom!

Weten jullie het verschil tussen bekkenpijn en bekkeninstabiliteit? Want bekkenpijn, daar heeft 70% van de zwangeren last van, maar bekkeninstabiliteit is toch heel wat anders. Echte bekkeninstabiliteit komt maar in een paar % van de zwangerschappen voor. Dus in dat opzicht: het woord bekkeninstabiliteit wordt vaak verward met het veel minder ernstige bekkenpijn!

Gr. Tamara.

Hoi,

ik denk dat er vroeger nog geen naam voor de klachten was, maar dat het zeker wel bestond. De commotie hierover is gestart door een mannelijke arts of professor. Dat zegt al genoeg. Die heeft zlef nog nooit het wonder van zwanger zijn aan den lijve ondervonden en roept dus maar wat.

Net als wat iemand schreef over ME. Ik heb in de thuiszorg gewerkt bij een ME-patiënte. En erkend of niet, de klachten en vermoeidheid waren er en maken het er niet makkelijker op. Het is zowiezo lastig als je iets hebt wat aan de buitenkant niet zichtbaar is. Dan hebben mensen nogal de nieging te bagataliseren.

Iedereen met bekkenklachten wens ik veel succes!!

Groetjes van Marloes

Hallo dames,

Ik denk dat er met de term moderne ziekte wordt bedoeld diegenen die ook na de zwangerschap klachten blijven claimen. Bekkenpijn komt tijdens de zwangerschap voor en dat kan ook leiden tot bekkeninstabiliteit. Maar in principe moeten de klachten na de bevalling weer over gaan. En daar zit m.i. de term moderne ziekte. Tegenwoordig blijkt men de klachten ook na de bevalling te houden en komen er ook claims voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering i.v.m. deze klachten. En daar vraagt men zich van af of dit wel  terecht is.

Groetjes  Janine  

Terug
Bovenaan