bekkeninstabiliteit oefeningen

Hallo allemaal,

Ik ben nu 24 weken zwanger en heb op mijn donder gehad an de osteopaat dat ik te veel doe.
Ze hebben mijn bekken al 4 keer goed moeten zetten.
Heeft er iemand nog goede oefeningen om bekkeninstabiliteit te voorkomen.
Want als ik nu niet rustig aan ga doen dan krijg ik daar last van heeft de osteopaat gezegt.

Groetjes

Ik had ook bekkenklachten en ben hiervoor naar een speciale bekkenfysio geweest. Is het niet verstandig om daar heen te gaan?
Wat voor mij de best werkende oefening is, is "vlinderen": op je rug gaan liggen, knieen opgetrokken en je voeten tegen elkaar en dan langzaam je knieen uit elkaar laten vallen. Dan weer naar elkaar toe brengen en dit herhalen. Beetje lastig uit te leggen, hoop dat je 't zo begrijpt.
Succes in ieder geval!

Die oefening heb ik ook! Ook moet ik mijn bekken kantelen als ik plat op mn rug lig. Verder moet ik mn billen optillen van het matras en dan mn buik omhoog zodat ik een holle rug krijg. Hierbij moet je je buikspieren en bilspieren aanspannen. (net of iemand iets onder je wilt schuiven zeg maar)

Bovenstaande oefeningen heb ik ook.
Zelf heb ik erg veel baat bij een bekkenband. Zonder die band kan ik nauwelijks lopen. Die houd de boel een beetje bij elkaar zeg maar.
Misschien kan je dat eens overleggen, ik zou hem niet gebruiken zonder overleg.
En inderdaad naar een bekkenfysio, die zijn daar speciaal voor.

Succes!

Terug
Bovenaan