bekkeninstabiliteit of gewoon spierpijn?!

A

Anoniem

Guest
Hallo (bijna-)mama's

Ik ben Claudia, mama van Raff (15mnd) en zwanger van de tweede (20+5).
Nu heb ik veel pijn in mijn liezen en een beetje gezeur in mijn onderrug....
Nu heb ik gister een heel eind gelopen en dat was voor het eerst sinds ik uit het ziekenhuis ben, waar ik lag voor hypermesis dus dat staat hier los van. Nu kon ik gisteravond moeilijk lopen en nu na een nachtje 'slapen' heb ik er nog steeds last van. Als ik lig is de pijn nagenoeg weg en als ik zit of stil sta een stuk minder. Nu heb ik gelukkig bij mijn vorige zwangerschap en tot nu (?) geen last van bi gehad en vraag me dan ook af wat dit is.
Moet ik aan de bel trekken of zal dit gewoon spierpijn zijn omdat mijn lijf weer eens iets heeft moeten doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Liefs Clau

Hoi Clau,
Ik heb sinds een week of 5 bekkeninstabiliteit en ik moet zeggen, leuk is anders! In de klachten rondom bi. zit veel verschil. De ene heeft alleen pijn in de onderrug, de ander in liezen/ schaambeen. Bij jou zou ik het eerlijk gezegd nog even aankijken. Ik begon pas na een week aan bi. te denken, omdat ik merkte dat de pijn, ondanks dat ik rustig aan deed, alleen maar erger werd. Bovendien kwam ik er achter dat de pijjn in mijn stuitje zat en dus eigenlijk geen rugpijn was. Vooral zitten en stilstaan werden ondraaglijk. Als ik normaal rugpijn heb, is dat de tweede dag het ergst, maar daarna neemt het af.
Jij komt net uit het ziekenhuis, waar je toch meestal niet zoveel beweging hebt en je hebt gisteren veel gelopen. Spierpijn lijkt mij erg voor de hand liggen. Maar kijk het een tijdje aan. En anders naar de huisarts. Die heeft een simpel testje, waardoor hij vrij snel kan zeggen of je het hebt of niet. Hoop voor jou van niet! Ik wilde in mijn laatste weken lekker gaan winkelen voor babyspullen, maar dat gaat echt niet meer. Ik kan naar de Prenatal gereden worden, snel zoeken wat ik nodig heb, en weer terug naar huis. Daar kan ik dan twee uur gaan liggen. Niet leuk!!!
Groetjes Ivy

tussen bekkeninstabiliteit en bekkenpijn zit nog een verschil
ik zelf kreeg tijdens mn eerste zwangerschap last van bekkeninstabiliteit,ik ben nu 14 weken zwanger van de derde,en heb er alweer flink last van,loop nu bij de fisiotherapeut.
zo te lezen heb je wel last van bekkenpijn,na zo,n wandeling kun je je bekken goed gaan voelen ja,alles word ook weker,waardoor je snel last hebt van bekkenpijn.
en dat is erg vervelend,en wat je zegt pijn in de rug en het trekt naar je benen ja dat hoort er inderdaad bij,kijk het effe aan,als het erger gaat worden,is fisiotherapie misschien een optie
succes

Hoi Clau,
Ik had ook last van mijn onderrug en stuitje. Had er zelf niet eens aan gedacht dat dit bekkenpijn kon zijn, dacht dat ik teveel had getild op mijn werk ofzo. Ik kreeg van de verloskundige een boek van een fysio met houdingsadviezen en zo. Zij zegt met name dat je als een vent moet zitten met je knieen uit elkaar dus. Niet echt charmant maar bij mij werkt het wel. Ook met staan moet je je benen uit elkaar houden en je hielen als het ware in de grond duwen. Bij mij helpt dit wel, ik sta namelijk de hele dag op mijn werk. Misschien heb je er wat aan. Je moet zorgen dat je bekken in een rechte lijn is en dus niet scheef staat door bijvoorbeeld op 1 been te hangen als je staat en ik betrap mezelf daar heel vaak op. Dat boek is trouwens van Cecile Röst. Misschien heeft je verloskundige het ook staan en kan je het lenen?
Groetjes,
Mar

Terug
Bovenaan