Bekkeninstabiliteit - uitgerekend begin juni 2019

<p>Hi meiden,</p><p>Momenteel ben ik 35 weken zwanger van ons tweede kindje. </p><p>Helaas heb ik (al vanaf 8 weken, maar de laatste weken op zijn ergst) last van bekkeninstabiliteit. Ik heb constant veel rugpijn en zak veel door mijn benen heen. Hierdoor kan ik op een dag bijna niets, behalve op de bank zitten of op bed liggen. Bekkenfysio, bowentherapie, chriopractie, een bekkenband, bekkenbodemoefeningen, ik heb al van alles geprobeerd, niets helpt.  Boodschappen en huishouden moet ik al een tijdje uitbesteden en de enige afleiding die ik heb, is onze dochter van 1,5. (Gelukkig kan ik haar nog wel verzorgen enz, maar dit wordt ook met de week minder). Ook slaap ik heel slecht, wat het allemaal nog vermoeiender en zwaarder maakt. </p><p>Volgende week heb ik een afspraak met de VK om een afspraak te maken met een gynaecoloog in het zh voor eventueel eerder inleiden vanaf 38 weken. (ALS ze dat al doen, want ik weet dat ze dit zelden doen). Het kan ook zijn dat ik mijn tijd moet uitzitten, maar ik hoop zo dat ze me kunnen helpen. Maar tot die tijd, zit ik dus vooral sip thuis te zijn. (Voor mijn vriend ook niet bepaald gezellig). </p><p>Heeft iemand van jullie ook zo iets meegemaakt? Hoe kom ik die laatste weken door? Of misschien dat iemand tips heeft om me een beetje nuttig te maken? Ik ben totaal geen stilzitter, dus dit is echt zo lastig voor me... Ik hoop dat iemand tips heeft!</p>

Hi!
Herkenbaar verhaal helaas. Ik ben nu 37 weken en 5 dagen. Vanaf 9 oktober (8/9 weken) al 100% ziekgemeld, dus thuis..
Ik ben gestopt met mijn bekkenfysio, omdat het eigenlijk geen zin had en zij erg uit gaat van het slechtste. En je zult begrijpen dat je na zolang thuis zitten, positiviteit nodig hebt. Nu ga ik sinds 2 maanden naar zwangerschapsmassage, en voor mijn gevoel werkt dat beter. Wordt helaas niet vergoed, maar dat is dan maar zo. Ik heb vooral veel last van mn stuitje en zitbeenknobbels. 
Mentaal is het nu erg zwaar. Ik ben ook geen stilzitter, maar moest dit wel worden. Zo doe ik bijvoorbeeld een hele middag over de woonkamer stofzuigen. Nu, de laatste dagen, lig ik eigenlijk alleen maar op de bank, Videoland kijken. Na het eten vaak een wandelingetje maken om toch in beweging te zijn en even wat anders te zien. Ik ben zwanger van de eerste, dus heb thuis geen hummeltje rondlopen. Is best eenzaam aangezien mn vriend 5 dagen werkt. 
Maargoed, hopen dat ze zich eerder meldt. 
Sterkte, ik begrijp je zo goed?

Ik ben dinsdag 36 weken en heb ook bekkeninstabiliteit. Dit is mijn derde zwangerschap en had dit vanaf de tweede zwangerschap al. Het is bij mij een zwakke plek geworden en gebleven. Ik ben geen stilzitten, maar heb geen keus. Ik heb meerdere malen situaties gehad waarbij ik niet mee rkon lopen, dus voor mijn kinderen zorgen ging niet. Wat belangrijk is om het te accepteren ipv er tegen te schoppen hoe moeilijk het ook is. Ik moest om de 1,5 uur rusten/liggen en zit al vanaf januari volledig in de ziektewet. Wonder boven wonder gaat het nu redelijk en kan ik het langer volhouden. Maar je moet echt op tijd en voldoende rusten om stabiel te worden en balans te krijgen. De fysio maakt mijn spieren wekelijks los op de plek waar ik pijn heb. Dit helpt mij enorm. Ook heb ik een massageband die ik ook gebruik. Ik slaap met een kussen tussen mijn benen en vlinderen met mijn benen werkt ook goed. Op je rug liggen, benen opgetrokken, voeten tegen elkaar en dan spreiden. 

Ik ben dinsdag 36 weken en heb ook bekkeninstabiliteit. Dit is mijn derde zwangerschap en had dit vanaf de tweede zwangerschap al. Het is bij mij een zwakke plek geworden en gebleven. Ik ben geen stilzitten, maar heb geen keus. Ik heb meerdere malen situaties gehad waarbij ik niet mee rkon lopen, dus voor mijn kinderen zorgen ging niet. Wat belangrijk is om het te accepteren ipv er tegen te schoppen hoe moeilijk het ook is. Ik moest om de 1,5 uur rusten/liggen en zit al vanaf januari volledig in de ziektewet. Wonder boven wonder gaat het nu redelijk en kan ik het langer volhouden. Maar je moet echt op tijd en voldoende rusten om stabiel te worden en balans te krijgen. De fysio maakt mijn spieren wekelijks los op de plek waar ik pijn heb. Dit helpt mij enorm. Ook heb ik een massageband die ik ook gebruik. Ik slaap met een kussen tussen mijn benen en vlinderen met mijn benen werkt ook goed. Op je rug liggen, benen opgetrokken, voeten tegen elkaar en dan spreiden. 

Bedankt voor jullie reacties.

Wat onwijs vervelend lijkt me dat, dat je al zo’n lange periode niks kan doen. Ik ben er idd tegen aan aan het schoppen, maar dat helpt idd nooit. Accepteren, maar dat zal ik echt moeten leren.. 
Dat “vlinderen” waar helpt jou dat precies voor? 

Het helpt om je bekken rust te geven. Ik doe het eigenlijk elke avond voor ik ga slapen, omdat het op de bank wat lastig is. Maar eigenlijk zou ik het tussendoor ook moeten doen. 

Het helpt om je bekken rust te geven. Ik doe het eigenlijk elke avond voor ik ga slapen, omdat het op de bank wat lastig is. Maar eigenlijk zou ik het tussendoor ook moeten doen. 

Terug
Bovenaan