Bekkeninstabiliteit wanneer huisarts?

<p>Hoi,</p><p>Momenteel ben ik 34 weken zwanger van ons tweede kindje. Vanaf 8 weken heb ik al last van instabiele bekken. Ik erva</p>

Je moet gelijk een afspraak maken bij de fysio. Je kunt dit het beste bespreken met de verloskundige. Zij weten naar welke fysio je het beste kunt gaan. 

Je moet gelijk een afspraak maken bij de fysio. Je kunt dit het beste bespreken met de verloskundige. Zij weten naar welke fysio je het beste kunt gaan. 

In principe kun je rechtstreeks bij de fysio terecht. Je kunt zelf googlen op bekkenfysio en contact opnemen of aan de verloskundige vragen of ze goede ervaringen met iemand heeft. Geen gras over laten groeien; het kan heel veel verschil maken! Ik heb al vanaf week 10 last van mijn stuit/bekken en ga zo eens per 3 weken naar de fysio, die alles los maakt en recht zet. Daardoor veel minder last! 

Ik loop ook bij een Mensendieck praktijk voor mijn bekken. Ik kreeg er vanaf 29ste week last van! Elke week oefeningen die mij helpen met een juiste zithouding en oefeningen voor mijn rug/ bekken tijdens het bewegen! Ik heb er wel baat bij omdat ik nu bewust word van mijn houding: holle rug, bolle schouders, buik laten hangen! Terwijl ik juist onderbuik moet aanspannen, rechte rug en rechte schouders! Ook juist na de  bevalling is het geen luxe om door te gaan met het bezoeken! Bekkeninstabiliteit kan ook na de bevalling veel problemen geven die je leven ten nadele kunnen beïnvloeden! Gewoon gaan! Zitten zeker een aantal behandelingen in het basispakket van je verzekering! 

Terug
Bovenaan