bekkeninstabiliteit!!!!!!!!!!!! wie kan mij helpen!!!!!!!!1

A

Anoniem

Guest
Hoi ik zit al een paar weken met bekkeninstabiliteit.
nu ben ik gisteren naar fysio geweest en heb oefeningen en zo gekregen.
heb ook een bekkenband gekregen.
als ik dan s'nachts op bed lig word het nog erger en als ik s'morgens eruit moet is de pijn helemaal niet te harden.
vanmorgen was het het ergst van allemaal en ik heb al in bad gezeten maar ik kan bijna niet lopen van de pijn.
heeft iemand tips voor mij om de pijn te verlichten.
please ik ben ten   einde raad.
gr lisette die 18 december uitgerekend is van haar tweede kindje

Hoi,

Tja bad is inderdaad aan te raden. Ook een kussen onder je benen en een dun kussentje in je rug als je in bed ligt raden ze soms ook aan.
Ik vind het wel prettig liggen. Verder niet teveel bukken, tillen enzovoort.
Zwemmen is ook lekker, alleen mag je dan geen schoolslag doen, dus beetje dobberen. Probeer liggen, staan, lopen en zitten wel zoveel mogelijk af te wisselen, geen beweging is namelijk ook niet goed.
Zoals ik begreep ben je bijna uitgerekend, nog ff volhouden meis!

Liefs Reneke

Heb helaas geen  oplossing voor je. Inderdaad zoveel mogelijk afwisselend lopen, zitten, staan met je knieën ietwat gebogen. Liggen was (en is nog steeds) een ellende. Het is echt super vervelend maar wellicht is het na je bevalling weer over, ook al lijkt dat nog zo ver weg. Nog even volhouden!

Groetjes,
Nelly mv Dean

Hoi Hoi

Ik heb ook geen tips.. ben er wel nieuwsschierig naar! want heb er zelf ook erge last van.. deze week leek het wel iets minder te worden... het omheisen in bed ben ik nu al wel weer aan gewend ahah.. maar pijnlijk blijft het zeker..

Alleen heb ik nu als ik in rust ben zeg maar, zoals nu even lekker rustig achter de pc zit.. dat ik steeds last heb van zo'n zeurderig gevoel, weeeig gevoel, in mn rug naar stuitje en benen toe.. een beetje het gevoel alsof je heel zwaar ongesteld bent.. ik zelf ervaar het gevoel erbij.. als toen ik een miskraam kreeg.. zouden het dan al een soort van voorweeen zijn? ik moet nu ook steeds blijven bewegen en heen en weer swiepen/schommelen! herkent iemand dit?

Grtjs Chantal mama van Zoë en t 2de wondertje!! 29wk 5dg

hoihoi.

ook ik ken het gevoel!
zit al  3 weken in de ziektewet vanwege de pijnen.

heb 3 fysiolessen gehad. en veel oefeningen gehad.
een tip die zij gaf was  met een kussen tussen de knien slapen op de zij waar je het beste op ligt.

en een hete kruik tegen je rug aan.
voordat ik naar bed ga, neem ik eerst een warme douche, dan heeft mn vriend inmiddels de kruik klaar en dan duik ik erin. ( met een hoop pijn)

je vertelde dat je moeilijk uit bed kan komen.  
je kan bij een winkel bedverhogers  krijgen. normaal gesproken pas bij 36/37 wkn maar als je er bij vertelt dat je bekkeninstabiliteit heb, kan je ze hoogst waarschijnlijk al eerder krijgen.  

doe zo veel mogenlijk de oefeningen die je van je fysio heb gehad. t is erg belangrijk dat die spieren van je bekken los komen.

ik krijg volgende week die bekkenband. is het iets?? mn fysio zei dat je dan minder pijn had en verder kon lopen. ( moet om de 100 meter stoppen vanwege de gigantische pijn)

en ik ken idd ook het gevoel als ik zit, alsof ik zwaar ongesteld ben.
dit komt van de onderkant van je bekken vandaan.

mijn fysio heeft mijn onder rug helemaal losgemasseerd.
de eerste 2 dgn had ik alleen maar pijn maar daarna ging het wel een stuk beter.
( misschien een tip)

nou het is een heel lang verhaal maar hoop dat je er iets mee bent opgeschoten.

succes ermee!

liefs, do

32 wkn + 3 dgn

Hoi do,
ik kan die bedverhogers niet zetten want dat gaat niet bij mijn bed.
ik had ze allang moeten hebben want ik ben as dinsdag al uitgerekend.
ik denk dat je dat niet wist.
mijn fysio heeft mijn rug niet gemasseerd want mijn pijn zit echt vanonderen.
en die band helpt bij mij voor geen meter maar bij jou misschien wel.
je weet maar nooit.
ik moet maandag weer naar de fysio maar ik weet niet of het wat uithaalt.
ik heb gisteren van vier tot half negen op de kraamafdeling doorgebracht om te kijken of ze nog iets anders konden vinden ivm de heftige pijnen.
ze hebben een inwendig onderzoek gedaan en geconstateerd dat de baarmoederhals erg gevoelig is.
dus dat komt er ook nog bij
de pijn komt ook echt van mijn bekken af zeiden ze.
ze wilden me een nachtje houden om goed te kunnen slapen.
dan zou ik een prik in mijn been krijgen.
maar ik wilde zelf gewoon naar huis naar mijn man en kindje.
heb een slaaptabletje ingenomen en heb redelijk geslapen.
maar vandaag is de pijn weer heftig aanwezig.
ze voelde wel dat ik 1cm ontsluiting had en mijn baarmoederhals half verstreken was maar dat zegt ook niet alles.
dus ik wacht maar af en hoop dat ik een deze dagen ga bevallen.
in ieder geval bedankt voor je tips.
gr lisette 39 weken en 5 dagen zwanger

Hoi Liselotte,

Van mijn fysiotherapeute heb ik het boek "bekkeninstabiliteit" van Cecile Rost als tip gekregen. Er staan een aantal oefeningen in die ik als zeer goed heb ervaren. Zoals ik het begrijp  kunnen je gewrichten scheef gaan staan  tijdens de zwangerschap en met wat simpele oefeningen dwing je ze weer in de goede stand. Twee oefeningen die bij mij erg hielpen:

1) zitten in de kleermakerszit

2) liggen op de rug, benen optrekken, maar voeten aan de grond houden en dan je benen uitelkaar laten vallen naar de zijkant. Dat kan in het begin pijnlijk zijn, maar het dwingt je gewrichten weer in de juiste stand

In het boek staan plaatjes hoe de oefeningen gedaan moeten worden.

Verder is het belangrijk om te vermijden met je benen over elkaar te gaan zitten. Je benen een beetje uitelkaar, hoe oncharmant ook, is beter.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Hoi Lily,
bedankt voor je tips.
het boek halen heeft voor mij geen nut meer want ik ben vandaag uitgerekend.
maar ik ga je tips zeker proberen.
gr lisette

Terug
Bovenaan