Bekkeninstabiliteit

<p>Hallo!</p><p>De moed zakt mij een beetje in de schoenen en hoop dat iemand tips of een klein beetje hoop kan geven.</p><p>Door te weinig controle van mijn vorige fysio tijdens mijn zwangerschap heb ik 20 weken lang door gelopen met bekkeninstabiliteit. Omdat ze alleen maar zij ajoh tis beetje overbelast beetje masseren en kan je wel mee door..  Geloof me, dit waren de pijnlijkste weken ooit..   Na mijn bevalling kon ik haast niet meer lopen, de verloskundige en kraamhulp gaven aan dat dit niet echt goed is en ik snel naar een fysio moest. 4 weken na mijn bevalling kon ik eindelijk terecht bij een nieuwe fysio.  Die vond dat ik er best heftig aan toe was en vertelde dat ik eig al vanaf de eerste klachten rustiger aan moest doen. Dit heb ik gedaan maar pas 4 weken voor mijn verlof. Maar goed zij gaat nu met mij aan de slag. Inmiddels is het al 3 maanden geleden dat ik ben bevallen en heb ik al aardig wat fysio afspraken achter de rug maar merk ik weinig verschil. Het ging ietsjes beter tot ik weer aan het werk moest. Ik heb een kantoorbaan en na een werkdag kan ik niets meer. De pijn is echt vreselijk en zie op slechte dagen de bomen door t bos niet meer.  Komt er nog een dag dat de pijn minder wordt en dat fysio, trainen en oefeningen wel echt zijn vruchten gaan afwerpen? Iemand hier ervaring mee? </p><p> </p>

Ik heb eigenlijk sinds een paar dagen het gevoel dat ik er geen last meer van heb, godzijdank! Ik voel eindelijk gewoon in m’n lichaam dat het goed zit. Onze dochter is nu 5 mnd en ben sinds haar geboorte niet meer aan het werk.
Het was echt heel pittig, ik had ook vaak het idee dat het nooit meer goed zou komen, voelde me verlamd en zo bang dat ik nooit meer de oude zou worden en vooral geen pijn meer zou hebben, maar wel dus! Blijf de tips en oefeningen doen en bovenal, neem je rust, drink voldoende en eet gezond! 
Men zegt niet voor niets; 9 maanden ontzwangeren. Gun je lichaam de tijd en doe het gewoon rustig aan. Sterkte! 

Haai,

Ik heb er na mijn vorige zwangerschap jaren mee gelopen, ik niet wist wat ik ermee moest totdat ik bij een goede bekkenfysio kwam.
Goed je oefeningen blijven doen en blijven rekken en strekken en ken en doe je de oefeningen van Cecile Rost ook? Vooral een goede balans vinden in rust en bewegen. Een hele dag zitten op kantoor is eigenlijk echt niet goed voor je bekken. Echt tussendoor gaan bewegen. Doe ook alles symmetrisch en eerst je onderste Kan ook hormonaal zijn, probeer eens teunisbloem olie zodat je hormonen in balans blijven.
Ben je ook bezig met de juiste schuine buikspieren te gebruiken? 
En op je zij slapen met een kussen tussen je benen kan ook ontzettend helpen.
Dit allemaal heeft mij ontzettend goed geholpen en ik was er zo goed als van af, behalve nu ik weer zwanger dan ben ivm hormonen etc... 

Succes!

Haai,

Ik heb er na mijn vorige zwangerschap jaren mee gelopen, ik niet wist wat ik ermee moest totdat ik bij een goede bekkenfysio kwam.
Goed je oefeningen blijven doen en blijven rekken en strekken en ken en doe je de oefeningen van Cecile Rost ook? Vooral een goede balans vinden in rust en bewegen. Een hele dag zitten op kantoor is eigenlijk echt niet goed voor je bekken. Echt tussendoor gaan bewegen. Doe ook alles symmetrisch en eerst je onderste Kan ook hormonaal zijn, probeer eens teunisbloem olie zodat je hormonen in balans blijven.
Ben je ook bezig met de juiste schuine buikspieren te gebruiken? 
En op je zij slapen met een kussen tussen je benen kan ook ontzettend helpen.
Dit allemaal heeft mij ontzettend goed geholpen en ik was er zo goed als van af, behalve nu ik weer zwanger dan ben ivm hormonen etc... 

Succes!

Bespreek met je fysio wat je op kantoor kunt doen om klachten te beperken. Zo zal je daar vrij veel zitten op wellicht een verkeerd soort stoel. Ik ben nog niet bevallen, maar wel bekkenklaxhren tijdens de zwangerschap. Werk in het onderwijs, dus zit weinig; maar toch zat ik teveel op mijn bureaustoel. Zodra ik die had vervangen door een houten kruk, had ik al stukken minder pijn aan het einde van de dag. Wel een beetje een houten bibs, maar dat is het gebrek aan pijn absoluut waard. Het kan zijn dat een ander soort stoel voor jou ook al veel verschil kan maken, net als het afwisselen van staan/zitten. 

Hi,
even voor de zekerheid: je bent toch wel bij een goede bekkenfysiotherapeut? 
En niet bij een ‘gewone’fysio.
ik hoorde van de mijne dat er een website is waar afgestudeerde bekkenfysiotherapeuten geregistreerd staan. Dan weet je zeker dat je een goede hebt. 
Hou vol! Het is heel pijnlijk maar het word langzaam beter!

Bedankt voor de tips en toch wel beetje hoop, ook al kan het nog even duren. 
Inmiddels heb ik een goede bekkenfysio gevonden en zij doet al zoveel meer dan de vorige.
heb veel oefeningen en tips ook voor op kantoor en doe elke week voor ik een afspraak een aantal oefeningen in een zaal voor zij er weer naar gaat kijken. 
Merk wel vooral bij bepaalde gewoontes, zoals benen over elkaar lastig is om af te leren. Op het werk doe ik afwisselen met een bal en lopen. Maar 8 uur per dag is wel veel, de pijn is savonds dan ook heftig. Zonder zwangerschapkussen kan ik sowieso nog niet slapen dus dat is nog mijn steun en toe verlaat haha. 
Ik wordt soms gewoon depri van dat ik niets tot weinig kan. Lekker stuk wandelen met de kleine in de wagen zit er gewoon nog steeds niet in :(.. 
Ik slik nu de mamafit, maar zal eens kijken naar die teunisbloem olie. 

iig bedankt voor de reacties! Ik hoop dat ik ook snel positieve verbeteringen merk! Het is al wat beter dan het begin maar die pijn is echt verschrikkelijk. ?

Terug
Bovenaan