bekkeninstabiliteit

<p>hoi allemaal! Ik ben Sabina, 30 jaar en ik ben uitgerekend op 29 maart van mijn eerste dochtertje! Ik vind het allemaal onwijs spannend (en ook leuk!) en soms mis ik wel heel erg vrouwen om mij heen die ook zwanger zijn met wie je af en toe wat kan delen. Nu vond ik dit forum, en nou ja, dat is al iets he! :) Ik vraag me af, voelen jullie je wel eens alleen zo in de zwangerschap?<br /> Ik heb nu heel erg last van mijn bekken, voornamelijk mijn linker lies enzo. Afgelopen 3 dagen zo extreem dat ik alleen op bed kan liggen en bijna niet meer naar de wc kan lopen... Morgen met veel moeite maar naar de huisarts, want ik ben bang dat fysio voor bekkeninstabiliteit al te laat is :( Ik ben tattoeerder, en voor hoe het er nu uit ziet, kan ik dus maanden lang niet tattoeeeren en dat is wel echt verschrikkelijk kl*te.. Maar ik ga er het beste van maken, en als ik alleen maar op de bank/bed kan liggen, dan verzin ik wel wat hoe ik mezelf kan vermaken en nuttige dingen kan doen. Anderen die ook bekkeninstabiliteit hebben? <br />Ik hoor er zo weinig over!</p>
 
Ik zou direct een afspraak maken met een goede bekkenfysio. 
Je krijgt passende oefeningen waar een huisarts geen kennis van heeft. Bovendien kan de fysio je masseren, of misschien je stuitje recht zetten. 
Mijn bekkenklachten werden niet minder tot dat ik met verlof ging en dus echt rustig aan ging doen. 
 
Gelijk naar de bekkenfysio gaan! Zij kunnen je goed helpen qua oefeningen, massage en tips. Luister goed naar wat je lichaam aangeeft en goed je rust pakken!
Ik heb ook bekken instabiliteit gehad en zat vanaf week 16 al thuis.. super saai maar het was niet anders. De pijn in de lies is herkenbaar. Dan ben je eigenlijk al over je grens gegaan. Bij mij hielp massage erg goed. Mijn man masseerde mijn heupen en bilspieren en dat verlichte de pijn.
 
Wat hierboven gezegd word.
Gelijk naar een fysio.
En daar is het zeker nog niet te laat voor. 
Je krijgt oefeningen mee waardoor je je spieren traint en dit kan enorm verlichten 
 
Hoi lieve meiden,

Dankjullie wel voor de reacties! Net naar huisarts geweest, ik was even bang dat er iets gescheurd was of iets dergelijks. Gelukkig niet (voor wat zij kunnen zien). Morgenochtend heb ik de fysio. Vandaag iets minder pijn, en kan weer een beetje oke lopen! Ik ben dus best opgelucht met een beetje hoop dat ik niet maanden lang thuis kom te liggen.. Tattoeeren word m alleen niet meer, en dat is echt onwijs balen, maar je zit voorover gebogen he voor een paar uur.. valt niet veel aan te doen.
Ik was ook net begonnen met zwangerschapsyoga, hebben jullie daar ervaring mee? Zal ook maar even navragen of het verstandig is om daar mee door te gaan als het weer wat beter gaat..
 
Terug
Bovenaan