Bekkeninstabiliteit

<p>Hi allemaal, </p><p>ik heb een paar dage geleden hier ook al een topic over geplaats. Inmiddels bij fysio geweest en ik heb inderdaad nu al last van bekkeninstabiliteit. Ik ben 11 weken zwanger vandaag. Dit is zeldzaam maar komt helaas wel voor dus. Nu is mijn vraag, zijn er hier meerdere dames die daar zo vroeg al last van hadden? Hoe verliep dat verder? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Het doet nu al vreselijk pijn namelijk.. </p>
 
Hi,
Ik ben zelf 18 wkn zwanger maar heb daar gelukkig geen last van.
Het is wel heel vroeg dat je daar last van hebt.
Ik zou zeker bij de fysiotherapeut blijven lopen.
Ik heb zelf een fitnessbal gekocht om voor de zwangerschap te oefenen. Misschien dat je dan ook kan proberen.
Veel succes en een plezierige zwangerschap?
 
Ik had het ook zo vroeg, al rond 10 weken. Wandelen deed verschrikkelijk veel pijn, lang zitten tijdens het werken ook. Ik heb toen veel oefeningen gekregen en gedaan bij de kinesitherapeut (ik woon in België) en alle tips goed opgevolgd, zoals zo weinig mogelijk trappen doen, niet te lang wandelen, op tijd rusten, hoe de auto of bed in en uit, werken op een zitbal, ... Rond 20 weken was het dan eigenlijk best goed onder controle en had ik duidelijk minder last. Ik ben dan wel mijn oefeningen blijven doen en de tips blijven opvolgen en pas op het einde rond 35-36 weken begon ik weer meer last te krijgen. Dus het kan wel nog beteren en draaglijk worden! En op de dagen dat het toch echt te veel pijn deed, werkte ik niet en nam ik mijn rust. Tijdens de weekends zorgde ik ook altijd voor minstens 1 volledige rustdag.
 
@bellie ik had bij mij vorige zwangerschap daar ook heel veel last van vreselijk ook een bekkenfyshiotherapeut hielp iets en de oefeningen die ik kreeg bij mij hielp het niet veel, ik heb een buikband gekocht dat hielp wel omdat je buik ondersteund wordt en niet op je bekken rust en ik ging zwemmen dat was erg lekker en ontspannen! ik hoop dat je re wat aan heb, neem vooral je rust en denk aan jezelf gaat het niet meld je ziek of ziektewet!!
 
Terug
Bovenaan