bekkeninstabiliteit

hoi, wie heeft er ervaring en tips over bekkeninstabiliteit? bij mij is dit nu geconstateerd, in n beginnende fase nog wel, dus graag hoor ik jullie tips en ervaringen! bvd gr fie (28w/3d)
 
Ik zelf heb vanaf week 22 van mijn zw last van bi. gehad! Ik ben inmiddels bevallen en heb nu nagenoeg geen klachten (alleen schaambeen na inspanning nog pijnlijk)

Vraag een verwijzing voor fysiotherapie (kan je niet vroeg genoeg mee beginnen, ik ben zelf te laat begonnen), vermijd zoveel mogelijk traplopen (liever helemaal niet), niet stofzuigen, niet tillen en als het niet anders kan, gewicht verdelen over bv, 2 tassen aan iedere kant 1. Je rust echt nemen, want het wordt alleen maar erger.
Je kan via de fysio (en anders zelf bij Prenatal kopen of zo) een bekkenband lenen of kopen Deze draag je onder je kleding en helpt de boel ondersteunen en verlicht daardoor de klachten!

Neem de bi wel serieus. Ik zelf ben een type van altijd maar doorgaan ( ik ben zwanger en niet gehandicapt), nou ik ben mezelf echt tegengekomen. Ik kon de laatste weken niet zelfstandig omdraaien in bed (moest mijn man voor me doen), dus echt waar! NEEM OP TIJD JE RUST!!

Heel veel sterkte!!!
groetjes Karin
 
Ook ik ben gewoon doorgegaan. Lekker lange stukken lopen en tillen bukken, huishouden en ga zo maar door. Daar ondervind ik nu de last van. Het is alleen maar erger geworden. Ik zit dan nu ook al drie weken thuis en kan bijna niets meer. De tips van hierboven heb ik dan ook:
traplopen voetje voor voetje, niet tillen, bukken en het huishouden aan anderen overlaten. Daarnaast niet te veel lopen ook al gaat het op dat moment wel. Gewoon goed je rust nemen.

Succes
 
hoi!

bovenstaande tips opvolgen maar ik zou ook naar een mensendiecktherapeut (of fysio of cesar, maar mensendieck heb ik zelf het meest vertrouwen in)
gaan (eh sterker nog: heb ik gedaan -ben nu 34 wk en vrijwel pijnvrij)

voor je lichaam ERG de moeite waard, de therapie is heel erg gericht op je houding en hoe je het best beweegt.

heb zelf ook een baby-belt die helpt goed bij 'lange' stukken lopen en ook wel bij fietsen. (zitten vind ik minder)
maar ik denk dat een therapeut je het beste advies kan geven.

succes
lies
 
ik heb al 4 jaar van bekkeninstabiliteit zonder ooit zwanger te zijn geweest nu ben ik zwanger 8 weken en krijg er verschrikkelijk veel last van maar mijn fysho zegt stoppen als je lichaam aangeeft wanneer het zeer gaat doen en zeker rustig aan met werken.
heel veel succes
 
Terug
Bovenaan