bekkeninstabiliteit

hallo,
ik ben nu ruim 22 weken zwanger en heb sinds drie weken ontzettende last van mijn bekken. De huisarts stelde bekkeninstabiliteit vast en ik krijg vanaf donderdag therapie. herkent iemand dit en hebben jullie tips?
 
Koop het boek van cecile rost, Bekkenpijn tijdens en na de zwangerschap. Hierin staat een programma ter voorkoming van cronische bekkeninstabiliteit, ik heb het tot nu toe ermee uit gezongen (ik ben 5 weken geleden bevallen. Mijn bekken staat scheef en ik kreeg heel veel klachten, maar dankzij dit programma heb ik heel veel kunnen blijven doen tot de bevalling. Ook nu heb ik er profijt van.

succes en onderschat het niet!

Groetjes eva B.
 
hai zomer,

Ik had bij de vorige zwangerschap al met 3 maanden last van mijn bekken. Ik ben een aantal maanden om de week bij de fysiotherapeut geweest zonder veel resultaat totdat ik op de zwangerschapsgym hoorde dat het weleens kan helpen om met een kussen tussen de knieen te slapen. Dit heeft de klachten behoorlijk verminderd. Misschien dat het jou ook helpt? Als je namelijk een kussen gebruikt worden de banden 's nachts minder belast.
suc6.
 
Slapen met een kussen tussen je benen. Zitten op een half opgeblazen zwembandje, kleermakerszit iedere dag doen. oefeningen uit de cesartherapie. Niet tillen of bukken.

groeten, Margriet
 
Ik heb zelf een bekkenband gedragen als ik veel moest lopen of staan, hielp goed, vanaf de 12e week fysiotherapie gehad en goed je rust vinden tussen lopen, zitten, bezig zijn zodat het bekken het niet te zwaar krijgt probeer niets met je benen aan de kant te schuiven b.v een emmer water of i.d. Zo weinig mogelijk zijwaartse stappen of op 1 been staan Ik heb idd ook met een kussen tussen de benen geslapen met eten koken ging ik zo veel mogelijk zitten en als je het moeilijk vind om uit de auto te komen dan kun je een plastic zakje onder de billen doen zodat het draaien makkelijker gaat (lekker glad)

Sterkte en nog een fijne zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan