Bekkeninstabiliteit

Hallo,

Wie heeft er ook last of last gehad van bekkeninstabiliteit en heeft tips om de pijn te verzachten??

Ik ben vandaag bij de VK geweest en die zei dat het dus allemaal rustiger aan moet.

Alvast bedankt!

Groetjes van ilona.
 
Hoi Ilona,
Ik vind dat je verloskundige je erg serieus zou moeten nemen!! Ik heb het zelf gehad (en nog steeds, nu bijna 3 jaar na de bevalling).
Het is inderdaad van belang om het rustig aan te doen, maar niks doen is ook neit goed. Het belangrijkste heb ik geleerd van een speciale therapeut: hoe loop je trappen, hoe draai je je om in bed, hoe stap je en hoe sta je stil.... ik kreeg toen ook oefeningen om mijn bekken te versterken. Maar het allerbelangrijkste is NIET over je pijngrens heen gaan. Dit heb ik gedaan waardoor ik blijvende klachten heb. Ik functioneer prima, maar moet toch ergens rekening houden mét... Als je voelt dat iets (bv. gewoon lopen of rechtstaan) luister dan naar deze signalen en verander je positie. Wissel zitten,liggen,staan en lopen heel veel af. Opstartproblemen (vooral bij het opstaan van een stoel) zijn heel typisch en ook hier moet je écht naar luisteren...
Ik wil je niet bang maken, maar neem je klacht zeer serieus want dat deed ik niet en daar heb ik nu nog spijt van. Ik ben nu voor de 2de keer zwanger (nét) en ik wacht met spanning af hoe mijn bekken het deze keer draagt. Eén ding is zeker: ik weet nu wél wát ik heb en zal beter luisteren naar mijn lichaam...
Succes! Groetjes Pet
 
Hoi Ilona,

Ik ben nu 38+2 zwanger en heb sinds een paar weken ook bekkeninstabiliteit. Ik ben bij de huisarts geweest en die heeft mij mensendieck voorgeschreven. Ze geven je daar allemaal tips hoe je het beste kan lopen, zitten en staan. Ik heb er in ieder geval veel aan. Bij mensendieck adviseerde ze mij om een bekkenband aan te schaffen. Zijn wel vrij prijzig maar het schijnt heel goed te helpen. Na de bevalling zal je waarschijnlijk ook nog wel een paar weken last houden. Ik wens je een voorspoedig zwangerschap toe en ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt.

Groetjes Vera
 
heb ik ook, ben 31 weken zwanger en er al 12 weken behoorlijk last van! rustig aan, langzaam bewegen (wel blijven bewegn en lopen genoeg van houding veranderen, kussen tussen je knieen bij het slapen, fysio, op de billen de trap op en af,
groetjes en sterkte!
 
Terug
Bovenaan