Bekkeninstabiliteit??

Hoi,

Ik ben bijna 15 weken zwanger van mijn tweede kindje en heb nu sinds een aantal weken flink last van mijn rug (eigenlijk meer last van de bovenkant van mijn rechterbil)
Ik vraag me af of dit bekkeninstabiliteit kan zijn, ik heb echt geen flauw idee (ik heb in mijn eerste zwangerschap totaal geen klachten gehad) en wat moet ik doen met deze klachten. Naar de vk of naar de huisarts?
Ik hoop dat iemand mij met deze vragen kan helpen.

Groetjes,
Justme
 
ik zou het eens bij een fysio langs gaan om er eens naar te laten kijken.
aangezien ik mogelijk bekkeninstabiliteit heb en al bij de fysio loop,   was t aan te raden om er eens naar te laten kijken  als ik daar weer ben.

dus ik zou gewoon even bellen en vragen of er iemand even naar je wil kijken
( of via de vk, de mijne kende wel een paar adressen waar ik terecht zou kunnen)
groetjes
 
Hoi,



Het hoeft helemaal geen bekkeninstabiliteit te zijn, het kan ook
ischias zijn. Dat is een beknelde zenuw in je onderrug waardoor de pijn
zich uitstraalt vanaf je bil eventueel door naar je voet.

Ik heb er al last van sinds begin januari en geloof me, ga op tijd naar
de dokter. Als je te lang met ischias blijft rondlopen, kun je op een
bepaald moment echt niet meer op dat been staan (ik ben echt geen
watje, maar die pijn is niet om te hebben). Bovendien lijkt het wel een
beetje op een hernia (is niet hetzelfde, maar mensen die dat hebben
gehad, weten hoe pijn het kan doen).



Ik ben voor de ischias bij de chiropraktor geweest en hij heeft door
middel van kraken de spieren/ zenuwen weer los gekregen, waardoor het
beter te hebben was. Inmiddels zit mijn buik in de weg en doet het
kraken zelf ook een beetje pijn, dus ik heb van begin februari tot
begin mei bij de chiropraktor rondgelopen. Inmiddels heb ik er ook
bekkenpijn bij gekregen, dus het gaat nog niet helemaal gesmeerd.
Gelukkig hoef ik nog maar 3 weken en hopelijk is alles daarna weer
voorbij.



Groetjes

 
alarm alarm

Ik lees allerlei berichtenover bekkeninstabiliteit, ik lig momenteel op de bank, kan niet op of neer, en dan bedoel ik ook echt niets doen. 17 weken zwanger, en ik moet nog zo'n eind, zitten staan lopen, alles doet pijn.
Is dit normaal of zou het iets anders zijn, morgen hoop ik naar de dokter te gaan. Ik weet nu nog niet hoe, want zelfs aankleden lukt me niet.
Gelukkig heb ik drie lieve kinderen die me kunnen helpen, maar ik zie het even echt niet meer zitten....

 
Ik schrik van de laatste reactie. Ik ben zlef voor de eerste keer zwanger en dus niet zo heel ervaringsdeskundig, maar met 17 weken veel pijn hebben en weinig kunnen lijkt mij niet normaal. Ik zou toch maar advies inwinnen bij de VK. Misschien heeft zij tips over bijvoorbeeld je houdign of je energiebalans om dit niet te hoeven doormaken.
groejtes
greet
 
Terug
Bovenaan