Bekkeninstabiliteit??

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

De laatste dagen heb ik een beetje het gevoel alsof ik met mijn schaambeen op de stang van de fiets gestuiterd ben (terwijl niet dergelijks gebeurt is). Pijn dus  bij mijn schaambeen. Is dit een teken van beginnende bekkeninstabiliteit? Zo ja, zijn er oefeningen om dit tegen te gaan?

Groetjes Pauline

16wkn 1 dag

hoi hoi,
hoe lang ben je zwanger want als je al een poosje zwanger bent of tewel dat je kindje al wat groter is kan het ook gewoon de druk van je kind zijn die op de schaambeen duwt.
Meestal is bekken instabiliteit echt op de heupen of tewel de bekken ik zou het gewoon even aan vk vragen als je twijfeld.
Groetjes moeder van 2 kids en de derde op komst

Ik ben 16 weken en 2 dagen zwanger. Ik moest vanochtend de huisarts bellen voor wat anders en hij zei dat dat het best zoou kunnen zijn. Ik geloof dat ik maandag de fysio voor de zekerheid even bel. Beter voorkomen dan genezen (toch)

groetjes Pauline

Dit kan idd een teken van bekkeninstabiliteit zijn.
Zou voor je zekerheid bij de huisarts langsgaan, of
een afspraak bij de fysio maken, dat kan per 1 januari
zonder verwijzing. Sterkte!

xx Syrah

Hoi,

Ik heb twee gezonde boys en zwanger van 3e baby. Van de jongens had ik al in vroeg stadium last van mijn rug, bekken, schaambeen. De 1e keer is in 2000 geweest toen deden ze niet veel eraan. Alleen fysio, daar wisten ze niets van bekkeninst. Bij de tweede zwangerschap ben ik er zelf achteraan geweest, ik liep al heel snel net als een pinqin. Toen heb ik Cesar therapie gehad, daar heb ik veel aan gehad. Het gaat erg om je houding. Na de twee zwangerschappen ben ik echt 10 dagen op bed gaan liggen na de bevalling. En heb daarna geen last meer gehad.

Succes allemaal.
Groetjes van mama van 2 boys en zwanger van derde baby

Terug
Bovenaan