bekkeninstabiliteit

A

Anoniem

Guest
Hallo,
zijn er ook meiden aanwezig die hier last van hebben tijdens hun zwangerschap?? Hoe zijn jullie hier mee omgegaan en wat hebben de medici jullie aangeraden??

Ik heb er ook last van, het is bij de vorige zws. begonnen. Toen is het door de huisarts onderschat en heeft me laten lopen, pas 9 maanden na de bevalling mocht ik naar de fysio. Daardoor heeft het 3 jaar geduurd eer de pijn over was.

Toen na 5 maanden weer zwanger en met de 8e week begon het weer. Omdat de regels nu veranderd zijn, ben ik zelf naar de fysio gegaan en zijn we nu met passende oefeningen bezig. Ik ben nu bijna 16 weken zwanger.

Groetjes,
Marianne

Hoi,

Ik heb er helaas ook last van. Bij m'n tweede zwangerschap is dit begonnen. Toen ben ik er te lang mee door gelopen, tot 30 weken gewerkt, en toen pas fysio gedaan. Nog twee jaar na de bevalling last gehad, veel pijn. Nu bij de derde ben ik zodra ik wist zelf naar fysio gegaan. Kreeg meteen oefeningen mee. Inmiddels ben ik 27 weken zwanger. Ik zit al sinds 21 weken in de ziektewet, omdat ik van de fysio absoluut niet meer mag tillen. Verder mag ik ook niet meer zwaar huishoudelijk werk doen, zoals stofzuigen, dweilen en boodschappen doen. Erg vervelend, omdat ik voor deze dingen nu afhankelijk ben van hulp van o.a. mijn moeder.
Afgelopen week zei de fysio dat ze nu weinig meer voor me kan doen, ik moet het maar uit zien te zingen. Heb nu nog maar om de 3 weken een afspraak omdat ze dus niks meer kan doen. Hier baal ik erg van, want de pijn wordt alleen maar erger.
Ze dacht wel dat het herstel nu sneller zou gaan, dus niet dat het weer twee jaar gaat duren. Hier houd ik me nu maar een beetje aan vast.

Wens jullie veel sterkte.

Liefs Annemarie

Hoi janine,

Helaas heb ik er ook last van. Een boek waar ik veel aan heb gehad is "bekkenpijn tijdens en na de zwangerschap, een programma ter voorkoming van chronische bekkeninstabiliteit" van Cecile Rost. Zij is fysiotherapeut en heeft zelf bekkeninstabiliteit gehad. Ik hoop dat je er wat aan hebt,

Groetjes Hanke

Hoi,
ik ben er zeker van dat ik er last van ga krijgen want ik heb het namelijk altijd al gehad (ene been iets langer dan het andere). Bedankt voor je boekentip.

Terug
Bovenaan