bekkeninstabiliteit??!!

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben nu 15 weken zwanger, heb al enige tijd last van  zware pijn onder in mijn rug. Ik heb de klachten die ik op internet kan vinden over bekkeninstabiliteit ( moeite met opstaan en de eerste passen zetten, omdraaien in bed, kan niet te lang zitten of staan anders krijg ik pijnscheuten in mijn rug naar mijn bil toe) Maar ben vanochtend bij mijn huisarts geweest maar hij zegt dat dit totaal niet kan (?) Bekken instabiliteit kan je volgens hem alleen maar na een bevalling krijgen...
Ik ben kapster van beroep, dus de hele dagen staan, afgelopen zaterdag gewerkt van 9 tot 1 en ik hield het niet meer uit ben dus toen gestopt. Maar volgens mijn huisarts moet ik gewoon blijven werken en niet veel gaan liggen.
Dus hij spreekt eigenlijk alles tegen wat ik ober B.I. lees op het internet. Ik ben wel doorverstuurt naar de Cesar therapeute.
Herken iemand deze klachten en is het toch bekkeninstabiliteit??

Groetjes

hoihoi.

de klachten zijn voor mij herkenbaar.

mijn vk/ fysio en huisarts hebben tegen me gezegd dat dit bekkeninstabiliteit is. ook ik heb op het internet gezeten en alles duid erop.

zelf heb ik ook mn kappersdiploma's en weet hoe zwaar het vak is.

mij is vertelt dat ik rust moet houden en ben gelijk doorverwezen naar de fysio.

ook is mij vertelt dat ik idd niet de hele dag in bed moest blijven. ( gaan je spieren verstijven, en   die moeten juist soepel worden)

wat ik zou aanraden is met je vk praten over fysio. ik heb nu een paar lessen gehad en t gaat nu een heel stuk beter.
ook zou ik aan haar vragen wat zij vindt over het werk. het is best zwaar omdat je de hele tijd staat.   misschien toch maar minder gaan werken???

nou heel veel sterkte!

liefs, do

Hoi,

Ik ben bijna 19 weken zwanger van een tweeling en heb BI.
Ik ga 2 keer in de week naar de Fysio en doe oefeningen thuis (ook via de fysio.)
Mijn klachten begonnen al rond  9  Ã¡ 10  weken en nemen nu in snel tempo toe.

Dus...
Het is zeer goed mogelijk, de klachten die je noemt passen wel bij BI.
Je kunt tegenwoordig zonder verwijzing naar de fysiotherapie en dat zou ik ook zeker doen.
Wacht er niet te lang mee, in een vroeg stadium kun je er nog heel wat aan doen. Ze hebben mij wel verteld dat het niet over gaat, maar je kunt verlichting krijgen door fysio en oefeningen.
Zeker met je werk lijkt mij dat wel handig!

Groetjes,

Patricia

Hoi,

Ik sluit me helemaal aan bij wat de anderen gezegd hebben.
Vergeet niet dat sommige "deskundigen" BI een nieuwetijds klacht is.
Bij mij is het (gelukkig) niet instabiel (hoef bij jou ook nog niet te zijn trouwens) maar het is wel heel pijnlijk. Ook ik doe staand werk (werk in een schoenenwinkel) en had rond de 14e week klachten.
Ook tegen mij werd gezegd door de arbo dat deze klachten niet BI konden zijn want dat kon pas na 25 weken zwangerschap. Gelukkig had ik dan weer wel een goeie arboarts die zei dat ik een keuze had. Of nu drie uurtjes max per keer werken, of doorgaan en dat het straks wel instabiel is, waar ik alleen mezelf maar tennadeel mee doe.
Dus ik werk nog maar 3 uurtjes per keer. Winkelen doe ik ook niet veel meer (helaas) en stofzuigen wordt echt afgeraden!
Ik draag op mn werk of als ik langer moet lopen wel een bekkenband. Dit raad ik je echt aan, scheelt enorm!
Ga inderdaad niet alleen liggen, je moet alles goed afwisselen (lopen, liggen, staan en lopen)
Succes enne luister naar je eigen lichaam! Jij weet wat je voelt niet een ander!

Liefs Reneke
27wkn 3dgn

Terug
Bovenaan