bekkeninstabiliteit?

A

Anoniem

Guest
hoihoi

ik kom van het forum zwanger woden, maar stel de vraag ook maar even aangezien jullie ervaring hebben met zwanger zijn.

Ben twee weken geleden gestopt met de pil en het lijkt erop dat ik weer bekkenklachten krijg. Bij mijn tweede zwangerschap heb ik hier veel last van gehad en het werd pas minder toen ik ging sporten en de pil ging slikken, ongeveer 10 maanden na de bevalling.

Nu dus weer opnieuw klachten. Kam dit alsnog van mijn bekken komen die pijn? en ligt dat dan aan dat ik de hormonen van de pil niet meer binnen krijg?

Ik hoop dat iemand antwoord heeft

groetjes diedoes

Hoi hoi,

ik heb zelf tijdens de zs BI gehad en heb veel dingen in de rolstoel moeten doen.
Na de bevalling heb ik nog zeer lang pijn gehad en nu na 3 maanden heb ik nog pijn met omdraaien in bed.
Ik denk echter niet dat het door de pil komt eigenlijk, maar ik zou ook niet weten waardoor het wel komt.
Een goede bekkenbodemtraing is je billen en bekkenbodemspieren aanspannen.
Dat hielp bij mij om ze weer op kracht te krijgen.
Je kunt het proberen. En er zijn therapieen voor bij de fysio. Bij mij is na de bevaling meteen een kinesist ( fysiotherapeut ) gekomen voor mijn spieren te trainen. Ik weet niet of dat in NL ook zo is maar heeft wel geholpen. Ook voor mijn buikspieren.

Liefs Esther

Hallo,

Ook ik heb na mijn tweede zwangerschap (na de bevalling) erg veel last gehad van BI. Het is bij ook een reden geweest om werkelijk de hele wereld te vragen of de kans groot zou zijn dat ik dit weer zou krijgen bij een volgende zwangerschap of bevalling. Niemand kon mij een duidelijk antwoord geven. Iedereen zei dat de kans aanwezig is dat je er helemaal geen last van krijgt, maar het kan ook zijn dat je het weer krijgt. Uiteindelijk ben ik toch maar van het positieve uitgegaan en ben nu net weer zwanger van de derde... we zien wel. Ik zal in ieder geval snel contact opnemen met de Mensendieck therapeute die me toen ook in behandeling heeft gehad.

Dat zou ik als ik jou was ook doen, het kan geen kwaad en zij/hij kan je hoogstwaarschijnlijk ook wel vertellen waar je klachten van nu vandaan komen.

Succes in ieder geval!
Michele

hoi dames,

bedankt voor jullie reactie. Ben ondertussen bij de dokter en de ehbo geweest met mijn buikpijn klachten. Ze weten niet waar het vandaan komt en denken aan mijn eisprong. Nou dan springt hij wel erg hard want ik leef al een paar dagen op asprientjes. MOrgen naar de gynacologg voor een echo als ik nog pijn heb.
Ben ook bang bekkenklachten te krijgen bij een derde zwangerschap, maargoed we zien wel.

groetjes diedoes

Terug
Bovenaan