bekkeninstabiliteit?

Ik had  gelezen dat dit normaal veel later in de zwangerschap voorkomt, maar ik heb sinds vrijdagmiddag erg last van mijn heup/bekken. Pijn in de onderrug, heupen, zitbotten  en  af en toe ook  in mijn schaambeen.

Heb het dit weekend heel kalm aangedaan, maar  het gaat niet weg.  Ik ben bang dat dit nog maar het begin is en dat het nog erger gaat worden :(
Ik  bel morgen  de huisarts en  de verloskundige.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met bekkenklachten of mensen die dit ook in zo'n vroeg stadium gekregen hebben?

Staartmees, 11w 6d

Hoi staartmees,

Ik kan alleen maar zeggen dat ik inderdaad ook iets meer en sneller last van mijn rug krijg en mijn bekken wat meer voel, nog niet echt pijnlijk, meer gevoelig.
Ik heb totaal geen idee of je nu al last kan hebben van bekkeninstabiliteit en denk dat het verstandig is om inderdaad even je verloskundige te bellen, die kan je het vast wel vertellen.
Al met al blijft het vervelend dat je er zo last van hebt, sterkte ermee.

Groetjes Alice

Hoi,

Ik heb het ook al, die pijn helemaal onderin mijn rug en zitbotten. Het maakt niet uit of ik lig, zit of sta... de pijn blijft. Echt heel irritant en ik ben ook bang dat dit pas het begin is. Ik ga morgen de therapeut bellen, want ik heb hele slechte ervaring met bekkeninstabilieit van na mijn vorige zwangerschap. Toen heb ik het niet tijdens de zwangerschap gehad, maar daarna heeeeel erg. Ik kon me niet meer bewegen, zelfs niet in bed. Ik kon niet lopen, mijn kinderen niet verzorgen... helemaal niets. Pas na een paar weken en hard trainen ging het beter. Ik wil dit nu proberen te voorkomen en nu ik de eerste klachten heb al gelijk aan de bel trekken. Moet jij ook doen hoor, want nu is het misschien nog te stabiliseren.

Sterkte, ik weet hoe het voelt!

Bedankt voor jullie reacties! De huisarts heeft me gelijk verwezen naar de fysio. Daarna belde ik voor de zekerheid de VK, die zei dat ik eigenlijk het beste naar de osteopaat kon gaan. Ik moet er nog even over nadenken, want ik gebruik mijn vergoeding voor alternatieve geneeswijzen al voor iets anders. Osteopathie is 85 euro per keer, dus niet goedkoop.... Misschien ga ik gewoon naar de fysio.

Terug
Bovenaan