Bekkeninstabiliteit!!!

A

Anoniem

Guest
Hey toekomstige moedertjes,

Ik had nog even een vraagje.
Ik heb enorme last van bekkeninstabiliteit en ik vroeg me af of er hier nog dames aanwezig zijn met dit probleem.
De gynaecologe zei me dat dit vaak voorkwam en dat er niet echt iets aan te doen is.
Maar ik word gek van de pijn en kan me amper nog vooruit bewegen.
Liggen of zitten geeft geen verlossing en vooral 's nachts doet het zo'n pijn dat ik geen oog dicht doe en nooit uitgerust ben.
Het is net of mijn bekken gaan uiteen vallen en als ik stap zak ik telkens door mijn benen.
Weet hier iemand raad mee..??
Ik weet dat een bekkenband ook steun zou bieden,maar voor die 2 tot 3 weken dat ik mijn kindje nog moet dragen nu nog een steunband te moeten kopen, van 50 euro, en hem dan 's nachts niet te kunnen dragen,dat vind ik zo stom...

Verder ook voorweeën en zeer pijnlijke borsten..
Vind het zo gek want mijn moeder en verdere familie hadden hier allemaal nooit last van,ik heb ook een heel klein buikje, en ben amper 10 kilo bijgekomen, dacht dat ik dus minder ongemakken ging hebben.. Maar helaas..

Veel succes nog deze laatste weekjes..
Dikke knuffel

Niunia

Hoi niuniua,
Het lijkt wel mijn eigen verhaal wat ik zit te lezen.
ik heb deze klachten al een tijdje maar weet pas sinds gisteren dat het bekkeninstabiliteit is.
Mijn gynacoloog zei tegen me dat ik niet moet rusten maar zoveel mogelijk moet blijven bewegen.
Ze zei ook tegen me dat fysio verlichting kan geven maar ik hoef nog maar een kleine twee weken dus dat vind ik onnodig.
Verder helpt bij mij in een warm bad liggen wel eens.
Ook niet altijd maar soms wel.
En s'nachts is het ook hier een drama.
Het enige wat echt helpt is bevallen zei ze.
Maar ja dat heb je niet in de hand he.
Ik wens je veel sterkte want ik weet wat het is en dat we maar snel mogen bevallen.
Gr lisette 18 dec uitgerekend

hai,
Ik heb hier al last van sinds de 24ste week. Het is heel vervelend en heel belemmerend.
In principe mag je alles doen, maar je moet heeeeeel veel respect hebben voor je pijngrens!! Eenmaal daar overheen duurt het heel lang om te herstellen, en heb je dus veel meer pijn. Dus een goede balans tussen lich. actie en rust is heel belanrijk.

Als alternatief voor de bekkenband kun je ook een bandana strak om je bekken knopen. Dat geeft ook ondersteuning. In bed heb ik een voedingskussen die ik onder mijn kont schuif. Daardoor bolt mijn rug enigzins waardoor ik minder pijn heb. Ook leg ik vaak even een warmtecomres tegen mijn onderrug, dat ontspant een b-tje.

Overigens zou ik jullie beide wel degenlijk tippen om nog even contact met een fysio te hebben, hoor!! Er zijn voor na de bevalling nl. nog wel wat adviezen over je bekken, als je je daar niet goed aan houdt loop je de kans er nog lang mee te lopen. Na mijn vorige bevalling was ik er ook meteen vanaf, maar ik ken ook andere verhalen...
Verder veel sterkte, het is even uitzingen en echt niet leuk!! Slopend en het vreet energie, alsof wij zwangere vrouwen daar zoveel van hebben...
Dikke kus!

Hoi Niunia,

Vervelend dat je zoveel last hebt helaas kan ik je niet echt helpen maar heb wel een stomme vraag aan jou. Weet je wat jou naam betekend? Heb vandaag mail gekregen van vriendin uit zwede die is op 27 nov bevallen en heeft haar dochter Niunia-Vejde genoemd.
Misschien is het typisch zweeds, of gewoon een mooie naam. Het is best een apparte naam en zag de jouwe net staan dus moest even vragen.

Sorry als het jou irriteerd,

Liefs van Mariska (jan. forum)

Hoi Niunia,

Was even aan het kijken of ik leuke namen tegen zou komen van mama's die al bevallen waren... En nu lees ik jou verhaal.

Ik ben moeder van een zoon hij is bijna 4 en nu zwanger van de tweede.
Ik heb met mijn zoon  zo rond de 26e week last gekregen van mijn bekken.
Ik ben toen doorverwezen naar een speciale bekkentherapeute.
Na de bevalling was de pijn binnen een maand verdwenen.
Alleen heb ik het wel altijd gevoeld bij bepaalde bewegingen en als ik ongesteld moest worden maar ik kon er goed mee om gaan.

Nu ik zwanger ben van de tweede is de pijn veel sneller weer begonnen.
Ik heb dagen dat ik zo'n pijn heb dat ik het liefste op de bank blijf zitten met de benen hoog.
Ook nu ga ik weer naar de speciale bekkentherapeute.
Mijn advies is om er 1 te zoeken bij jou in de buurt (ook met het oog op bevallen).
Vaak kun je namelijk het beste niet liggend bevallen maar zittend (baarkruk) omdat het anders kan verergeren. Ook wil het nog wel eens helpen om er een ijscompres tegen aan te houden. Ik deed weleens een maandverbandje nat maken en dan in de vriezer leggen, boterhamzakje er om heen en dan tussen twee onderbroeken in dragen.
Misschien hoef je ook helemaal geen band aan te schaffen ( ik mocht die van mijn therapeut een tijdje lenen de vorige keer) heb er later wel 1 zelf aangeschaft. En misschien kan ze je wel intapen voor meer stabiliteit.

Een heel verhaal hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes, Diane (April 2008 forum)

Hoi meiden,
hoe staat het met jullie bekken.
ik ben gisteren naar de fysio geweest en heb oefeningen gekregen.
en een manier van staan.
maar als ik snachts ga liggen en ik word smorgens wakker dan is het helemaal erg.
ik kan goed janken nu van de pijn.
ik weet niet meer hoe het verder moet.
ik ga nu maar ff in bad liggen.
dat verlicht misschien wat.
hoe moet ik nu een bevalling gaan doen als ik maar amper kan lopen als ik   uit bed kom.
je zou toch denken dat als je de hele nacht hebt gerust de pijn minder zou moeten zijn maar het tegendeel is waar.
heeft er misschien iemand tips voor mij!!!!!!please.

gr een wanhopige lisette

Terug
Bovenaan