Bekkeninstabiliteit

heeft iemand an jullie dit gehad?en zo ja wat kan je er tegen doen,ik denk zelf dat ik het heb namelijk,lage rugpijn en aan de voorkant en trekt door naar de schede,en ik heb pijn bij het opstaan en lopen wordt ook steeds moeilijker,ik heb dit bij m,n vorige zwangerschap niet gehad(morgen ff naar de huisarts)
het is niet niks zwanger zijn!!

groetjes

Idd niet niks een zwangerschap. Naar de huisarts en naar de fysio! Ik ken dit probleem helaas. Ik fitnes bij de fysio om spieren sterk te houden. Dit om de instabiliteit enigzins te compenseren en verder is het heeeel belangrijk om niet over je grenzen te gaan.. De fysio kan je goede tips geven.
Succes r mee..

x Taraneh

hier ook een bi klant:S

bij mn zoon hele erge last van gehad en gehoopt dta het me nu misschien bespaard zou blijven na 5 jaar maar helaas sinds van de week weer volop pijn en kan niet ver meer lopen enzo echt bagger maar goed op mn houding lette maar:s

Hoi!

Ik kreeg last van mijn bekken na mijn eerste bevalling. Daarna al tijdens de zwangerschap van de tweede.
En nu heb ik pijn in mijn schaambeen en mijn stuitje. Sinds deze week. Soms echt al gemeen en uitstralend naar mijn benen.
Bah bah bah!

Hoi hoi,wat zei de arts??

Waar je ook aan kan merken of je bekkeninstabiliteit hebt,is het kraken van je botten daar beneden.B.v. als je je benen tegen elkaar aandrukt .Of met andere bewegingen.

Ik had het bij mijn 1e zwangerschap ook en dan krijg je het bij een volgende zwangerschap weer.Dat is iets wat zeker is!
Ik heb er nu ook weer veel last van.

Wat met lopen en huishouden enz. nog wel een beetje helpt is een bekkenband.Die druk je bekkens bij elkaar.Maar dat zal je fysio wel zeggen ,als je daar heen gaat.

Ik heb ook veel last van mijn stuitje,die van mij is vroeger gebroken en schreef aangegroeit.En het zitten wordt ook alweer lastig.
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik zo'n band gekocht,nou ik kan je nu alvast vertellen;dat helpt niet!
Het enige wat helpt is schreef zitten!

Kortom;het is echt iets heel vervelends en ik hoop dat er voor jou nog een klein kansje is dat je gewoon last hebt van je banden ipv bekkeninstabiliteit!

Laat je even weten wat de dokter zei??
Ik duim voor je.

Groetjes van Jo

hoi hoi wurmpie,ik ben nog niet geweest,want ik heb de afg dagen niet zo veel last meer gehad,maar morgen moet ik naar de gyn,en ik zal het ff in de groep gooien want de keren dat ik er wel last van heb is niet te harden!
groetjes

Heb het bij martijn erg gehad en nu speelt het alweer aardig op. Let goed op dat je niet te zware dingen doet als stofzuigen en zware wasmand tillen en zo. Vind het zelf ook moeilijk hoor, heb net ook even gezogen maar alleen de kamer. De gang en keuken straks, en dweilen moet Marco vanavond maar doen. Vind het wel frustrerend hoor.
Maar verder oefeningen doen om de spieren sterk te houden. Mijn fysio zegt dan zo min mogelijk de bekkenband gebruiken, maar volgens mij is het af en toe wel fijn in het hh.
Strijken en zo zittend doen (bah) en staand eten koken vind ik ook heel zwaar. Lopen gaat max. 2 uur achter elkaar op 1 middag, zelfs als we tussendoor even gaan zitten..
Lastig is het wel...
Marianne

Terug
Bovenaan