bekkeninstabiliteit

Ik heb na de bevalling nog steeds last van bi. Het is een stuk beter dan na mijn vorige bevalling, omdat ik heb gesport voor dat ik zwanger werd. De fysio masseert me nu regelmatig om de pijn houdbaar te houden. Ik kan wel zelf voor Anoush zorgen gelukkig. Ik mag nog niet gaan trainen, omdat de banden nog veel te week zijn.
Hoe is het met de andere dames die in de zwangerschap last hadden van bekkeninstabiliteit?
x Taraneh

Hi Taraneh,

Ik heb ook bi gehad met de zwangerschap. Ook fysio gehad en de oefeningen goed gedaan. Daardoor bleef het nog net houdbaar, de pijn.

En het ging na de bevalling best goed, alleen mijn stuit, die bleef maar zeuren. En nu heb ik sinds een week weer erg last in mijn bekken/onderrug. Ik moet de fysio nog bellen, omdat ik na 6 weken geen pijn meer mocht hebben en dat heb ik nog wel, maar ja, dan denk ik: ach, gaat wel weer over. Niet dus. Het is niet dat ik niks kan, gelukkig, maar ik krijg steeds meer moeite om mijn dochter uit bed te tillen en dat is niet goed.

Over een tijdje wil ik ook weer gaan trainen m.b.v. pilates (dat schijnt goed te zijn als je bi hebt, omdat je dan vooral je spieren rondom buik, bekken en onderrug traint en je dan op de juiste plek sterk maakt)

Gr. Tamara.
(februari forum)

Ook ik heb nog steeds wat last van me bekken. Gelukkig is het niet meer zo erg als tijdens de zwangerschap, maar als ik in bed lig en ik wil me omdraaien, dan doet het nog wel pijn. Ook een flink stuk lopen zit er nog niet in voor mij. Quinn is nu 4 weken oud en de vk had gezegd dat als ik na 6 weken last bleef houden ik dan ook weer naar de fysio moet. Ik wacht het dus nog even af, maar ben bang dat ik weer naar de fysio toe kan. Ik zoek dit keer dan alleen wel een andere thrapeut op, want de vorige was echt helemaal niks.

Liefs marielle

Terug
Bovenaan